مقاله: باشگاه مشتریان و ذی نفعان بیمه کوثر
به گزارش صبح مهریز، مشتری معمولی: مشتری است که در این معادله تفاوت عایدی زائی او در مقابل هزینه ها بسیار کم و در پائین ترین سطح به صفر می تواند برسد که شرکت امکان دارد به امید این معادله در آینده، امروز او را نگهداری کند.

مشتریان سودآور به طور مستقیم در معرض جذب وسط رقبا هسند که استراتژی کلان در ارتباط با این گروه، حفظ، ماندگارسازی و رشد آنها می باشد و ایجاد جذابیت های تازه. میزان گیری مستمر سطح رضایت , از میان بردن عوامل نارضایتی ۔ آنالیز رقبا، آگاهی از برنامه های فعلی و آینده آنها برای این دسه از مشتریان و عکس العمل های به موقع و سریع به اقدامات آنها
افزایش تعامل با مشتریان، حفظ و وفادارسازی مشتریان و رضایت مشتریان، پردازش اطلاعات مشتریان (data mining) مقوله داده کاوی، گروه بندی مشتریان و ارایه خدمات و پاداش مناسب هر گروه، جذب مشتریان تازه به وسیله تبلیغات فردی یا گروهی، کاهش هزینه های تبلیغاتی و بازاریابی، آمارهای مفید مدیریتی و بازاریابی به وسیله وب سایت برای بهبود مستمر و توسعه، ایجاد رضایت و وفاداری در مشتریان، همکاران، نمایندگان و شرکای تجاری، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، آموزش و شناخت فرصت های تازه تجاری، کاهش فرصت های از دست رفته، ذخیره اطلاعات و ایجاد بانک اطلاعاتی طبقه بندی شده مشتریان، همکاران، نمایندگان و پذیرندگان و کاهش دوباره کاری ها و هزینه های بازایابی و تبلیغات، افزایش بهره وری و بهبود کیفیت خدمات به اعضای باشگاه، افزایش فراوانی دفعات فروش به اعضا و مشتریان، افزایش مشارکت کاربران و مشتریان، حفظ مشتریان و جلوگیری از روی گردان شدن آنها به سمت رقبا، بهبود جلوه و برند سازمان
منبع مقاله: باشگاه مشتریان و ذی نفعان بیمه کوثر