مسدود شدن بعضی جاده های جنوب کرمان

به گزارش صبح مهریز، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب 2 جاده اصلی و یک محور فرعی در این منطقه را مسدود کرد.

مسدود شدن بعضی جاده های جنوب کرمان

به گزارش خبرنگار از، مسعود جمیلی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: بارش شدید باران و راهنمایی سیلاب به سمت شهرستان های رودبار و قلعه گنج، محور های قلعه گنج به جاسک، قلعه گنج به رمشک و رودبار به ایرانشهر را مسدود نموده است.

او با اشاره به مسدود شدن 2 محور آب سرودئیه و مظفرآباد در شهرستان های قلعه گنج و رودبار جنوب به علت سیلابی شدن آبنما ها گفت: برای ایجاد ایمنی تردد در این نقاط، اطلاعیه مسدود بودن محور ها به وسیله مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان صادر شده است.

جمیلی با بیان اینکه شدت بارش باران از ظهر امروز بیشتر شده است، اضافه نمود: تمام نیرو های راهداری و حتی کادر اداری از ستاد اداره کل هم به محور های ارتباطی و شهرستان های در معرض خطر سیلاب اعزام شده اند.

او از سپردن مسوولیت راهنمایی بحران در شهرستان ها به چهار معاون این اداره کل اطلاع داد و گفت: این اقدام را انجام دادیم تا فعالیت های مورد احتیاج راهداری با دقت و سرعت بیشتری انجام گردد.

مدیر کل راهداری جنوب کرمان با بیان اینکه در حال حاضر 150 نفر نیروی راهدار با 140 دستگاه راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین در محور های ارتباطی فعال هستند، اضافه نمود: 60 نفر نیروی راهدار در گردنه های برفگیر جیرفت فعال هستند.

جمیلی از باز بودن محور برفگیر سربیژن - ساردوئیه اطلاع داد و گفت: خودرو های عبوری از گردنه سربیژن - ساردوئیه حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از خسارت سیلاب به تاسیسات زیر بنایی راه های جنوب استان و محور های روستایی اطلاع داد و گفت: اولویت اصلی در حال حاضر، ایجاد تردد روان در محور های اصلی و شریانی است.

او با اشاره به مسدود بودن محور های روستایی در بخش ساردوئیه به علت بارش برف، اضافه نمود: همزمانی جاری شدن سیلاب و بارش برف، میزان کارکرد ماشین آلات راهداری را افزایش داده است به طوری که همه دستگاه ها در حال حاضر فعال هستند و به محض آزاد شدن و کاهش میزان بارندگی، کار بازگشایی محور های روستایی در مناطق برفگیر و سیلابی شروع خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از مردم و رانندگان خواست با توجه به اطلاعیه های مرکز مدیریت راه ها و خبر های ارسالی، شرایط محور های ارتباطی جنوب استان کرمان را دنبال و از توجه به شایعات خودداری نمایند.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 746

به "مسدود شدن بعضی جاده های جنوب کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسدود شدن بعضی جاده های جنوب کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید