لیبی، فرود 4 هواپیمای حامل تروریست های انتقالی از سوریه در فرودگاه معیتیقه

به گزارش صبح مهریز، یک رسانه فرانسوی از فرود چهار فروند هواپیمای حامل تروریست های فعال در سوریه در فرودگاه معیتیقه خبر داد.

لیبی، فرود 4 هواپیمای حامل تروریست های انتقالی از سوریه در فرودگاه معیتیقه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رادیو RFI فرانسه به نقل از برخی منابع در فرودگاه معیتیقه لیبی از ورود تروریست های انتقالی از سوریه به لیبی از طریق پروازهای هوایی خبر داد.

این رادیو اظهار داشت که گزارش ها در خصوص حضور مزدوران فعال در سوریه که توسط ترکیه به لیبی اعزام شده اند یکی پس از دیگری تکرار می شود.

بر اساس این گزارش شرکت هواپیمایی Afriqiyah Airlines و شرکت هواپیمایی Ajniha که در مالکیت عبدالحکیم بلحاج (مقیم ترکیه) است این تروریست ها را از با هدف کمک به گروه های مسلح وابسته به دولت الوفاق از ترکیه به طرابلس منتقل کرده اند.

این رسانه فرانسوی افزود که از جمعه الی یکشنبه آینده 4 هواپیمای حامل تروریست های هوادار آنکارا در فرودگاه معیتیقه فرود آمدند.

گفتنی است که دولت الوفاق لیبی حضور مزدوران سوری در خاک لیبی را تکذیب و اظهار داشت که فیلم های منتشر شده از تروریست های سوری در شهر الرقه ضبط شده اند و این در حالی است که فعالان در لیبی اظهار داشتند که این فیلم ها در منطقه ای در نزدیکی التکبالی در منطقه صلاح الدین واقع در ده کیلومتری مرکز طرابلس فیلمبرداری شده است.

ماهر عبدالرحمن رئیس مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر وابسته به معارضان سوری اظهار داشت که 500 مسلح سوری وارد خاک لیبی شده اند و شماری دیگر نیز در ترکیه منتظر انتقال به طرابلس هستند.

از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی در سال 2011، این کشور به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

ژنرال بازنشسته ارتش لیبی خلیفه حفتر که کنترل شرق کشور را بر عهده دارد، مورد حمایت برخی طرف های منطقه ای و بین المللی از جمله مصر و فرانسه است. وی طی چند ماه گذشته بارها تلاش کرده است از طریق لشکرکشی طرابلس را به سیطره خود درآورد و این در حالی است که حملات حفتر تا به امروز نتیجه ای به جز کشته شدن شهروندان لیبی و آواره شدن هزاران نفر از آنها نداشته است.دولت وفاق ملی نیز که مورد پذیرش بین المللی قرار گرفته، تحت ریاست فائز السراج عمل کرده و کنترل غرب لیبی را در دست دارد و نیروهای این دولت با حملات حفتر مقابله کرده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 729

به "لیبی، فرود 4 هواپیمای حامل تروریست های انتقالی از سوریه در فرودگاه معیتیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، فرود 4 هواپیمای حامل تروریست های انتقالی از سوریه در فرودگاه معیتیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید