قدیری: مدیریت زنجیره واردات نهاده دامی به وزارت جهاد واگذار می گردد

به گزارش صبح مهریز، رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور با بیان اینکه در چند روز آینده مدیریت کل فرآیند واردات نهاده های دامی به وزارت جهاد کشاورزی بازمی شود، گفت: بعضی زنجیره های تامین در بازارگاه حضور ندارند.

قدیری: مدیریت زنجیره واردات نهاده دامی به وزارت جهاد واگذار می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مجید موافق قدیری با انتقاد از بروکراسی های پیچیده اداری در فضای کسب و کار کشور گفت: نگاه مردم به دولت و حاکمیت در مورد اخذ مجوز در کلیه فعالیت های مالی دیدگاه مطلوبی نیست و به دلیل وجود همین موازی کاری ها و بروکراسی ها، کاری که باید متوسط طی یک هفته انجام شود بعضاً چندین هفته و ماه به طول می انجامد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به فرایند های تجاری در واردات نهاده های دامی و مواد افزودنی خوراک دام تاکید نمود: به دلیل وجود فرآیند های پیچیده استعلام و آنالیز در اخذ مجوز های مربوط به واردات این مسائل دوچندان شده است.

قدیری با بیان اینکه علت چنین بروکراسی هایی نیز تعدد نهاد های نظارتی، تعدد قوانین و آئین نامه ها و دستگاه های تصمیم گیرنده و مسئول است، گفت: به همین دلیل و جهت کاهش موانع تجارت در چند روز آینده کل فرآیند واردات نهاده های دامی از جمله تخصیص ارز که بخشی از آن در وزارت صمت انجام می شد به وزارت جهاد باز می شود.

این فعال بخش خصوصی تاکید نمود: ناگفته پیداست بروکراسی های اداری ضمن افزایش هزینه های کسب و کار باعث کاهش انگیزه فعالان مالی و سرمایه گذاری در صنعت خوراک دام می شود و البته باعث می شود تا اهالی کسب و کار امکان برنامه ریزی و تصمیم گیری مناسب برای آینده تجاری شأن نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ظاهراً سامانه بازارگاه تا حدودی اصلاح شده، توضیح داد: کماکان حلقه های مختلف زنجیره تأمین پروتئین از جمله کارخانجات خوراک دام به عنوان مهمترین و استراتژیک ترین حلقه زنجیره تأمین پروتئین در سامانه بازارگاه نقشی ندارند و پرورش دهندگان دام و طیور نیز امکان خرید محصولات تولیدی کارخانجات خوراک را به وسیله سامانه بازارگاه ندارند.

قدیری اضافه نمود: در واقع مهمترین خدمت این سامانه باید این باشد که بروکراسی های پیچیده اداری با موضوع امضا های طلایی و حواله های کاغذی را حذف نماید و کلیه مرغداران، دامداران و آبزی پروران بتوانند از سراسر ایران از بین 714 کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان که در سراسر کشور پراکنده هستند خوراک مورد احتیاج را تأمین نمایند، اما متأسفانه تا به امروز این مهم عملیاتی نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1283

به "قدیری: مدیریت زنجیره واردات نهاده دامی به وزارت جهاد واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیری: مدیریت زنجیره واردات نهاده دامی به وزارت جهاد واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید