قانونگذار در ستاد مبارزه با مواد مخدر بیشترین سهم را به شهرداری داده است

به گزارش صبح مهریز، استاندار تهران با تاکید بر لزوم پای کار بودن شهرداری ها در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: قانون گذار در ستاد مبارزه با مواد مخدر بیشترین سهم اجرایی را به شهرداری ها داده است.

قانونگذار در ستاد مبارزه با مواد مخدر بیشترین سهم را به شهرداری داده است

به گزارش خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندپی در سرانجام جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات این جلسه گفت: موضوعی که امروز در این جلسه مورد بحث و آنالیز نهاده شد افراد زیر 18 سالی بود که گرفتار اعتیاد هستند. برای این افراد دو نظر متفاوت وجود دارد که یکی توسط متخصصین اطفال عنوان می گردد که باید این معتادین در بیمارستان سیر درمان سم زدایی آنها انجام گردد و نظر دیگر این است که افراد زیر 18 سال معتاد محسوب نمی شوند لذا سیر سم زدایی آنها باید خارج از بیمارستان انجام گردد.

وی ادامه داد: در این شرایط ستاد مبارزه با مواد مخدر معین می نماید که چه برنامه ای برای این افراد باید پیگیری گردد. در حقیقت مشخص تکلیف نهایی با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است.

بندپی تاکید نمود: در مجموع نسبت به افراد زیر 18 سال دو نظر داریم. یکی اینکه آنها در مراکز درمانی سم زدایی شوند و سپس نگهداری آنها توسط سازمان بهزیستی صورت گیرد و دوم اینکه براساس نظر دانشگاه علوم پزشکی این افراد باید تحت نظر متخصص اطفال باشند زیرا براساس این دیدگاه افراد زیر 18 سال معتاد یا بیمار نیستند و باید در مراکز دیگری نگهداری شوند لذا در این جلسه مقرر شد که ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور این نظرات را آنالیز و نهایتاً تصمیم نهایی را و نحوه اجرای آن را برای استان تهران مشخص تکلیف نمایند.

استاندار تهران تاکید نمود: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بحث نهاده شد این بود که اقدامات اجرایی شهرداری تهران درخصوص مراقبت از 6 هزار معتادی که از مراکز ویژه خارج می شوند، در قالب گزارشی و در جلسه بعدی ستاد ارائه گردد.

بندپی درخصوص واگذاری مراکز بهاران به سازمان بهزیستی نیز گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد انجام کار و حصول نتیجه است. موضوع عملکردی این مراکز برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است و فرقی نمی نماید که بهزیستی یا شهرداری این کار را انجام دهد. امیدواریم این موضوع بدون تنش و به صورت محبت آمیز میان شورا و شهرداری تهران و استانداری حل و فصل گردد. بی تردید اگر شهرداری تهران در موضوع آسیب های اجتماعی پای کار نیاید کاری از پیش نخواهد رفت. چراکه دستگاه های دیگر امکاناتی برای آسیب های اجتماعی در اختیار ندارند. بر همین اساس قانون گذار در ستاد مبارزه با مواد مخدر بیشترین سهم اجرایی را به شهرداری تهران داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 578

به "قانونگذار در ستاد مبارزه با مواد مخدر بیشترین سهم را به شهرداری داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانونگذار در ستاد مبارزه با مواد مخدر بیشترین سهم را به شهرداری داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید