عدالتخواه: امتناع بعضی سازمان ها از ارائه اطلاعات به سامانه املاک و اسکان! ، قانون مالیات بر خانه های خالی عرضه مسکن را افزایش می دهد خبرنگاران

به گزارش صبح مهریز، کارشناس حوزه مسکن گفت: ذی نفعان احتکار خانه های خالی در کوشش اند تا از اجرای درست قانون مالیات بر خانه های خالی و افزایش عرضه در بازار مسکن جلوگیری نمایند.

عدالتخواه: امتناع بعضی سازمان ها از ارائه اطلاعات به سامانه املاک و اسکان! ، قانون مالیات بر خانه های خالی عرضه مسکن را افزایش می دهد خبرنگاران

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

محمد عدالتخواه؛ کارشناس و پژوهشگر حوزه مسکن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرنگاران با بیان این که خالی بودن بسیاری از خانه ها در شرایطی که فراوری مسکن به شدت کاهش پیدا نموده منطقی نیست، گفت: این مسئله مصداق شاخص احتکار است که در تمامی جهان به وسیله وضع اقتصادیات های مختلف با آن مشاخصه می شود.

وی اضافه نمود: متاسفانه در کشور ما بسیاری از خانه های خالی در اختیار بانک ها، شرکت های عظیم و سوداگران است. بارها به وسیله قانون اقتصادیات بر خانه های خالی کوشش شد تا عرضه مسکن در بازار افزایش پیدا کند اما تا کنون این قانون به درستی اجرا نشده است و مرتباً اجرای آن به آینده موکول می شود.

این کارشناس حوزه مسکن با اشاره به عدم همکاری بعضی از دستگاه ها برای اجرای کامل قانون اقتصادیات بر خانه های خالی گفت: ذی نفعان احتکار خانه های خالی در کوشش اند تا از اجرای درست این قانون جلوگیری نمایند. متاسفانه بعضی از سازمان ها در ارائه اطلاعات به سامانه جامع املاک و اسکان کوتاهی می نمایند که لازم است تا این سازمان ها به جای نماینده مالک، خود را در صندلی نماینده ملی ببینند.

عدالتخواه در مورد راه کارهای افزایش عرضه خانه های خالی به بازار گفت: اقتصادیات بر خانه های خالی بخشی از این راه چاره است. موضوع خانه دار شدن اقشار ضعیف و ناتوان از اوایل انقلاب مطرح بوده و هست. اهمیت این موضوع آن قدر بالاست که در ماده 31 قانون اساسی، به خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه اشاره شده است.

این کارشناس حوزه مسکن در مورد بروز نگرانی از نحوه تامین اقتصادی برای پروژه اقدام ملی نیز گفت: در صورت بروز این مشکل، حل آن با توجه به شرایط تحریمی و فشار اقتصادی سخت خواهد بود؛ اما قطعاً با همفکری کارشناسان این موضوع نیز با استفاده از منابع اقتصادی جایگزین قابل برطرف خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1540

به "عدالتخواه: امتناع بعضی سازمان ها از ارائه اطلاعات به سامانه املاک و اسکان! ، قانون مالیات بر خانه های خالی عرضه مسکن را افزایش می دهد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدالتخواه: امتناع بعضی سازمان ها از ارائه اطلاعات به سامانه املاک و اسکان! ، قانون مالیات بر خانه های خالی عرضه مسکن را افزایش می دهد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید