عباس عبدی: اپیدمی کرونا؛ کُشنده یا آموزنده؟ ، درس بزرگ کرونا چیست؟

به گزارش صبح مهریز، عباس عبدی در یادداشتی نوشت: هنگامی که کرونا تعداد زیادی نماینده و مقام کشور را دچار کرده و برخی نیز فوت کرده اند، چه جای توجهی به معتادان یا خیابان خواب ها یا بچه ها کار و... باقی می ماند؟

عباس عبدی: اپیدمی کرونا؛ کُشنده یا آموزنده؟ ، درس بزرگ کرونا چیست؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از شهروند، عباس عبدی روزنامه نگار در یادداشتی با عنوان اپیدمی کرونا؛ کُشنده یا آموزنده؟ نوشت: اپیدمی کرونا این ویژگی مهم را دارد که همه را درگیر می کند. نه سیل و زلزله است که عده ای را در منطقه محدودی شامل شود، نه فقر و ناداری است که در سراسر کشور باشد ولی در نهایت بخشی از مردم را شامل شود و نه حتی سرطان است که برخی از همه اقشار را در مدت زمان طولانی شامل شود. کرونا همه را در زمان کم در خطر قرار می دهد. این ویژگی ممکن است موجب شود که گروه های آسیب پذیر جامعه به کلی فراموش شوند.

هنگامی که کرونا تعداد زیادی کننده و مقام کشور را دچار کرده و برخی نیز فوت کرده اند، چه جای توجهی به معتادان یا خیابان خواب ها یا بچه ها کار و... باقی می ماند؟ و عجیب اینکه به علت شیوع این بیماری حتی نهادهای مدنی و خیریه و افراد نیکوکار که در مواقع بحرانی به این گروه ها سر می زنند و به آنان خدمت رسانی می کنند؛ در بحران کرونا مجبورند که خود را قرنطینه کنند تا مبادا خودشان نیز مبتلا شوند، به ویژه اینکه این گروه ها به عللی در خطر ابتلای بیشتری به این بیماری هستند.

این شرایط برای همه خطرناک خواهد بود. نه تنها باید به علل انسانی به این گروه های آسیب پذیر و دچار مشکل شده کمک کرد، بلکه در این مورد خاص اگر به آنان رسیدگی نشود، می توانند منشأ توزیع مجدد ویروس کرونا باشند و کل جامعه را از این نظر تهدید کنند. به ویژه آنکه شرایط آنان برای رعایت امور و ملاحظات بهداشتی اصلا مساعد نیست و هرکدام از این افراد می توانند مثل یک مخزن انتشار عمل کنند.

کرونا با زبان رسای خود فریاد می زند که بشریت قابل تمایز نیست. همه در یک کشتی هستند. نمی توان کودک کار یا معتاد را نادیده گرفت. روزی می رسد که عوارض آنان از رگ گردن به ما نزدیک تر خواهد بود. همچنان که امروز نیز ترامپ باید فهمیده باشد، نمی توان یک کشور را با بدترین تحریم ها روبرو کرد ولی از تبعات آن مصون بود. اگر یک کشور از امکانات عادی خود محروم شود، این احتمال را تقویت می کند که نتواند به طور شایسته در برابر ویروس اقدامات پیشگیرانه به عمل آورد. سیاست ایالات متحده علیه ایران به بدترین شکلی توجیه کننده شرایط خاصی است که این کشور را درگیر کرونا کرده است. چه بسا ترامپ مجبور شود که کاخ سفید را به دلیل این رفتار غیرمنطقی خود از دست بدهد و جز بی آبرویی برای خودش و حامیانش نتیجه دیگری نداشته باشد. اگر کرونا همین درس را به مردم ما و جهان داده باشد که نمی توانیم یکدیگر را نادیده بگیریم، باید گفت که کرونا گرچه کُشنده است، ولی آموزنده نیز است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 871

به "عباس عبدی: اپیدمی کرونا؛ کُشنده یا آموزنده؟ ، درس بزرگ کرونا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عباس عبدی: اپیدمی کرونا؛ کُشنده یا آموزنده؟ ، درس بزرگ کرونا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید