طرح کاهش و مدیریت پسماند در وزارت ارتباطات اجرا می گردد

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه امضای این تفاهم نامه، فرهاد معارفی، معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و رئیس نظام مدیریت نظام سبز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بسیار خوشحالیم که به طرح کاهش و مدیریت پسماند پیوسته ایم و امیدواریم سایر دستگاه ها نیز به این طرح بپیوندند، گفت: شرایط محیط زیست در دنیا و به طور معین در کشور ما به مرحله ای رسیده که نیازمند نجات محیط زیست هستیم تا حفاظت؛ بلایی سر محیط زیست آورده ایم که باید همگی همفکری کنیم تا راهی برای نجات آن پیدا کنیم.

طرح کاهش و مدیریت پسماند در وزارت ارتباطات اجرا می گردد

وی با اظهار امیدواری از اینکه با امضای این تفاهم نامه و همکاری که از امروز شکل می گیرد گامی حتی کوچک در حفاظت از محیط زیست برداریم، گفت: وزارت ارتباطات نزدیک به 20 هکتار مساحت دارد که بخش وسیعی از آن به فضای سبز اختصاص پیدانموده است. حدود 3 هزار و 200 نفر در این مجموعه زندگی می نمایند که همگی آن ها به حامیان خوبی برای محیط زیست تبدیل شده اند.

معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه برای از بین بردن آلودگی باید منشأ آلودگی از بین برود و برای کاهش فراوری زباله باید به سمت کاهش فراوری آن با مدیریت مصرف حرکت کنیم، ادامه داد: وزارت ارتباطات برای مدیریت پسماند و تفکیک زباله، امکان کمپوست زباله های تر را فراهم نموده ایم که امیدواریم با مشارکت شهرداری، محلی برای کمپوست زباله های تر خارج از مجموعه وزارت ارتباطات تخصیص پیدا کند.

در این مراسم شاهین جعفرپور دبیر کارگروه نظام مدیریت سبز وزارت ارتباطات، گزارشی از اقدامات و برنامه های این کارگروه در راستای حفظ محیط زیست، کاهش و مدیریت پسماند ارائه کرد و گفت: دبیرخانه نظام مدیریت سبز وزارت ارتباطات، سند راهبردی را تهیه نموده که شامل دوازده اقدام معین می گردد. مهم ترین و معین ترین اقدام این سند راهبردی امضای تفاهم نامه با دستگاه های مربوطه در راستای مدیریت پسماند است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل در نقطه آغازین سند راهبردی نظام مدیریت سبز وزارت ارتباطات، آموزش موردتوجه و تأکید قرارگرفته که بر همین اساس تا به امروز دوره های آموزشی متعددی برای کارکنان وزارتخانه برگزارشده است. نتیجه این آموزش ها را امروز می توان با مشارکت همگانی کارکنان وزارت ارتباطات در کاهش پسماند و کاهش مصرف انرژی و منابع از جمله کاهش مصرف برق، آب و کاغذ مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگاران، طرح کاپ قرار است به وسیله آموزش در راستای تغییر الگوی مدیریت پسماند، جمع آوری مخازن زباله از سطح شهر و انتقال به داخل ساختمان ها و ایجاد مخازن ذخیره سازی و تفکیک چندگانه، بهبود جمع آوری پسماندهای تفکیک پذیر با یاری استارت آپ ها، تحول در انتقال پسماند پس از جمع آوری با ایجاد 6 ایستگاه جامع MRF برای تفکیک پسماند مدیریت پسماند حجیم و در نهایت بهینه سازی مدیریت پسماند در مقصد (آرادکوه) با بهبود فرایند کمپوست، افزایش ظرفیت زباله سوزی، تکمیل فرایند استحصال گاز متان و ایجاد شهرک بازیافت محقق گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 718

به "طرح کاهش و مدیریت پسماند در وزارت ارتباطات اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کاهش و مدیریت پسماند در وزارت ارتباطات اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید