طالبان: تا ماه آینده طرح کتبی صلح را به دولت افغانستان ارائه می کنیم

به گزارش صبح مهریز، همزمان با سقوط چندین شهرستان افغانستان، اعضای ارشد طالبان اعلام کردند که این گروه، تا ماه آینده ، طرح کتبی صلح را به حکومت افغانستان ارائه خواهد نمود.

طالبان: تا ماه آینده طرح کتبی صلح را به دولت افغانستان ارائه می کنیم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، اعضای ارشد طالبان اعلام کردند که این گروه، تا ماه آینده ، طرح کتبی صلح را به دولت افغانستان ارائه خواهد نمود.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان به خبرگزاری رویترز گفت: گفت وگوها و فرایند صلح در روزهای آینده سرعت خواهد گرفت و انتظار می رود که وارد مرحله مهمی گردد.

وی، با اشاره به دور تازه گفت وگوهای صلح، اضافه کرد: احتمالا یک ماه طول خواهید کشید تا به مرحله ای برسیم که هر دو طرف برنامه های کتبی صلح را ارایه نمایند. ما در گفت وگوهای صلح بسیار جدی هستیم.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در واکنش به اظهارات ذبیح الله مجاهد، گفت که گفت وگوهای صلح، تنها راه خاتمه دادن به جنگ 40 ساله افغانستان است.

این مقام آمریکایی، گفت: ما از دو طرف می خواهیم برای معین یک نقشه راه سیاسی برای آینده افغانستان، وارد گفت وگوهای جدی شوند.

وی اضافه کرد که دنیا، تحمیل زور به وسیله یک دولت را در افغانستان نخواهد پذیرفت و مشروعیت و یاری برای هر دولتی در افغانستان، در صورتی امکان پذیر است که این دولت احترام اساسی به حقوق بشر داشته باشد.

در همین حال، ناجیه انوری، سخنگوی وزارت صلح افغانستان، به رویترز گفته است که گفت وگوهای صلح از سر گرفته شده است.

انوری، اضافه کرد: سخت است که طالبان تا یک ماه آینده طرح کتبی صلح را ارایه نمایند؛ اما باید خوش بین باشیم.

این در حالی است که در پی شروع فرایند خروج سربازان آمریکایی از افغانستان، گفت وگوهای صلح با بن بست روبرو شده و دامنه جنگ در این کشور توسعه یافته است. شدت جنگ در افغانستان، سبب شده تا شهفرایندان این کشور به ادامه گفت وگوهای صلح بی باور شوند.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1755

به "طالبان: تا ماه آینده طرح کتبی صلح را به دولت افغانستان ارائه می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: تا ماه آینده طرح کتبی صلح را به دولت افغانستان ارائه می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید