شرط روسیه برای فروش سلاح به سودان: عدم استفاده در دارفور

به گزارش صبح مهریز، دولت خارطوم نباید از این تسلیحات در ایالت های دارفور شمالی، جنوبی و غربی استفاده کند.

شرط روسیه برای فروش سلاح به سودان: عدم استفاده در دارفور

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

یکی از مقام های سرویس فدرال همکاری فنی - نظامی روسیه امروز (دوشنبه) گفت، مسکو آماده است تا تسلیحات به سودان ارسال کند اگر که مقام های این کشور تضمین بدهند که این تسلیحات در منطقه دارفور مورد استفاده قرار نمی گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام ارشد روس در نمایشگاه بین المللی تسلیحات ابوظبی گفت: تحقق تعهدات قرارداد در زمینه نظامی و همکاری فنی از سوی سازمان های روسیه برای زیرساخت های دولت سودان در نظر گرفته شده و مسکو تولیدات خود را بر اساس این تعهدات به سودان ارسال می نماید. دولت خارطوم نباید از این تسلیحات در ایالت های دارفور شمالی، جنوبی و غربی استفاده کند.

این مقام روس همچنین گفت: مسکو شاید تسلیحات مدرن نظامی را به خارطوم بدهد و اقدام به نوسازی و مدرن کردن تولیدات نظامی نماید که قبلا به سودان داده بود.

درگیری ها در دارفور از 2003 شروع شده و ادامه دارد زمانیکه گروه های شبه نظامی کمپینی را با هدف براندازی دولت عمر البشیر، رئیس جمهوری وقت انجام دادند که در سال 2019 سرنگون شد.

سازمان ملل تخمین می زند که حدود 300 هزار تن در این درگیری ها کشته شده و قریب به سه میلیون تن دیگر نیز بی خانمان شده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1530

به "شرط روسیه برای فروش سلاح به سودان: عدم استفاده در دارفور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط روسیه برای فروش سلاح به سودان: عدم استفاده در دارفور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید