سورپرایز مهم کی روش برای جام جهانی ، استارت تغییرات مهم در تیم ملی ایران

به گزارش صبح مهریز، دو بازیکن شاغل در لیگ برتر ایران شانس حضور در جام جهانی 2022 را دارند و اگر بتوانند توجه کی روش را جلب نمایند، تبدیل به اولین دهه هشتادی ها ایران در جام جهانی می شوند.

سورپرایز مهم کی روش برای جام جهانی ، استارت تغییرات مهم در تیم ملی ایران

به گزتارش خبرنگاران تیم ملی فوتبال ایران در حال سپری کردن آخرین اردوهای آماده سازی خود برای انتخاب لیستی 26 نفره برای حضور در جام جهانی 2022 است و کارلوس کی روش هر هفته به مدت سه روز بازیکنان داخلی را آماده حضور در این مسابقات می نماید.

در میان بازیکنانی که توجه کارلوس کی روش را به خود جلب نموده اند، نام سامان فلاح، مدافع 21 ساله تیم پیکان دیده می گردد که در چند اردوی اخیر تیم ملی از سوی کی روش دعوت شده است. فلاح متولد 22 اردیبهشت 1380 است و در حال حاضر تنها بازیکن دهه هشتادی است که شانس حضور در جام جهانی را خواهد داشت.

بازیکنان دیگر مانند یاسین سلمانی، هافبک تهاجمی سپاهان وجود دارند که پیش از این برای تیم ملی ایران هم به میدان رفته و کاپیتان تیم ملی امید نیز هست اما او فعلا جزو لیست مدنظر کارلوس کی روش نیست. او از نظر سنی نسبت به سامان فلاح هم جوان تر و متولد 8 اسفند 1380 است.

سایر بازیکنان مانند محمد خدابنده لو، امیرحسین حسین زاده و اللهیار صیادمنش متولدین دهه هفتاد هستند و سن و سال بیشتری نسبت به دو بازیکنی که پیش از این نام برده شد خواهند داشت.

سامان فلاح تا پیش از این در تمام رده های سنی فوتبال ایران به میدان رفته و اگر بتواند به روند رو به رشد خود ادامه دهد و به عنوان یکی از مدافعان میانی در لیست نهایی تیم ملی ایران قرار گیرد، تبدیل به اولین بازیکن دهه هشتادی می گردد که راهی جام جهانی خواهد شد.

با توجه به حضور بازیکنانی مانند شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، مجید حسینی و مرتضی پورعلی گنجی به نظر می رسد فلاح شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی ایران ندارد اما او اگر بتواند دقایقی هم در جام جهانی به میدان برود، یک سرمایه گذاری بلند مدت برای آینده خواهد بود چرا که بعد از جام جهانی ترکیب ایران در بعضی از خطوط دچار دگرگونی خواهد شد.

نگاهی به شرایط بازیکن سازی در سالیان گذشته نشان می دهد که پرورش استعدادها در ایران بیش تر در خطوط تهاجمی نمود داشته و کمترین تحولات در خط دفاعی تیم ملی ایران بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2170

به "سورپرایز مهم کی روش برای جام جهانی ، استارت تغییرات مهم در تیم ملی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سورپرایز مهم کی روش برای جام جهانی ، استارت تغییرات مهم در تیم ملی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید