سخنگوی طالبان: برای مذاکرات در داخل افغانستان احتیاج به اعتماد است

به گزارش صبح مهریز، طالبان گفت که این گروه برای برگزاری مذاکرات با دولت افغانستان در خاک این کشور تمایل دارد اما در حال حاضر اعتماد لازم برای انتقال محل مذاکرات وجود ندارد.

سخنگوی طالبان: برای مذاکرات در داخل افغانستان احتیاج به اعتماد است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان درباره تاکید دولت افغانستان برای انتقال محل مذاکرات به داخل این کشور گفت که معین محل مذاکرات از صلاحیت های تیم های مذاکره کننده است، با این وجود طالبان برای برگزاری مذاکرات در افغانستان تمایل دارد اما پیش از آن باید اعتماد بوجود بیاید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سخنگوی طالبان به شبکه اینترنتی خپلواک گفت که در حال حاضر سران این گروه داخل افغانستان مصون نیستند و در صورت ناکامی مذاکرات تضمینی برای حفاظت از جان اعضای مذاکره کننده این گروه وجود ندارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود که با این حال بعید نیست که در آینده مذاکرات در داخل افغانستان ادامه یافته و توافقات کلیدی در خاک این کشور صورت گیرد.

مجاهد درباره سفر هیئت سیاسی طالبان به اسلام آباد نیز اظهارداشت که رایزنی با پاکستان درباره میلیون ها مهاجر افغان و مسائل مالی یک احتیاج است و دلیل عزیمت هیئت سیاسی طالبان به پاکستان نیز به همین منظور است.

وی همچنین تاکید نمود: سفر هیئت طالبان به پاکستان هرگز استقلال ما را زیر سوال نمی برد زیرا مواضع ما، روی آموزه های اسلامی و خواست مردم، بنا شده است.

سخنگوی طالبان درباره درخواست ها برای تامین آتش بس فوری و جامع نیز گفت که این مسئله یکی از موضوعات اصلی مذاکرات صلح است و توضیح داد که آتش بس در نتیجه مذاکرات بدست می آید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1413

به "سخنگوی طالبان: برای مذاکرات در داخل افغانستان احتیاج به اعتماد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی طالبان: برای مذاکرات در داخل افغانستان احتیاج به اعتماد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید