ریابکوف: پیشنهاد روسیه درباره زرادخانه های هسته ای به قوت خویش باقی است

به گزارش صبح مهریز، معاون وزیر خارجه روسیه ضمن ابراز امیدواری به نتیجه بخش بودن مذاکرات با طرف آمریکایی درباره ثبات راهبردی، گفت: پیشنهاد مسکو درباره متوقف ماندن متقابل زرادخانه های هسته ای دو کشور همچنان به قوت خویش باقی است.

ریابکوف: پیشنهاد روسیه درباره زرادخانه های هسته ای به قوت خویش باقی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز آدینه در سخنرانی خود در مباحثات علنی مرکز سیاست گذاری امنیتی ژنو اظهار داشت که پیشنهاد طرف روسی درباره متوقف ماندن متقابل زرادخانه های هسته ای به همراه آمریکا که سال گذشته مطرح شده بود، همچنان به قوت خویش باقی است.

وی یادآور شد، روسیه در آن موقع می خواست جدی بودن تمایل خود در مورد مسائل مربوط به ثبات راهبردی را به دولت سابق آمریکا نشان دهد، در حالی که مقامات واشنگتن مایل نبودند کلاهک های هسته ای خود را کاهش داده و تنها به فکر تحمیل کنترل خود بر توان بالقوه هسته ای روسیه بودند.

ریابکوف ادامه داد: اکنون مقامات مسکو امیدوارند که مذاکرات شروع شده با طرف آمریکایی در زمینه ثبات راهبردی سازنده و نتیجه بخش باشد، هرچند طرف روسی خود را برای هر شرایطی آماده نموده است.

به گفته وی، روسیه همچنان معتقد است که امکان همکاری با ایالات متحده در جهت یافتن توازن و حل و فصل مشترک مسائل وجود دارد و در این رابطه، مقامات مسکو مواضع خویش را بطور مفصل و شفاف بیان نموده و خواهان نتیجه بخش بودن مذاکرات با واشنگتن هستند.

لازم به یادآوری است که دومین دور از رایزنی های روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی هفته گذشته در ژنو انجام شد. ریاست هیئت نمایندگی آمریکایی بر عهده وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه این کشور قرار داشت.

سرگئی ریابکوف بعلاوه اظهار داشت که طرف روسی نگران اظهارات مقامات لندن درباره دورنمای افزایش توان بالقوه هسته ای انگلیس و بعلاوه طرح های مشترک آمریکا، استرالیا و انگلستان در چارچوب توافقات آکوس است که امکان انتقال فناوری های هسته ای به استرالیا را فراهم می نماید.

معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد، توافق آکوس به مقامات کانبرا اجازه می دهد تا ناوگان زیردریایی های اتمی ایجاد کند که چالشی نو و قابل توجه برای رژیم بین المللی عدم توسعه هسته ای بشمار می رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1844

به "ریابکوف: پیشنهاد روسیه درباره زرادخانه های هسته ای به قوت خویش باقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: پیشنهاد روسیه درباره زرادخانه های هسته ای به قوت خویش باقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید