رئیس جمهور چین و صدر اعظم آلمان رایزنی کردند

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، رئیس جمهور چین در تماس تلفنی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، ضمن اشاره به چالش های متعدد موجود میان پکن و اتحادیه اروپا، ابراز امیدواری کرد که بروکسل بتواند به صورت مستقل به قضاوت شرایط و چالش های موجود بپردازد.

رئیس جمهور چین و صدر اعظم آلمان رایزنی کردند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس این گزارش، شی جین پینگ همچنین ضمن تاکید بر لزوم همکاری های دو طرف بر سر مسائل مختلف خواهان سرانجام دخالت غرب در امور داخلی کشورش شده و افزود که چین خواهان همکاری با جامعه دنیای بر سر ارتقا شرایط توزیع عادلانه و منطقی واکسن کووید 19 و برطرف انحصار از تملک آن در دنیا است.

صدر اعظم آلمان نیز در این مصاحبهی تلفنی، بر اهمیت مصاحبه در مورد گستره وسیعی از مسائل مربوط به همکاری های مشترک از جمله مسائل مورد اختلاف میان دو طرف تاکید نمود.

گفتنی است، اتحادیه اروپا اخیراً در اقدامی نامتعارف اقدام به وضع تحریم هایی علیه چند مقام و نهاد دولتی در چین نموده که به ادعای بروکسل، در نقض گسترده حقوق بشر در این کشور نقش داشته اند.

این تحریم ها، نخستین تحریم های وضع شده اتحادیه اروپا علیه پکن از سال 1989 به این سو بوده که منجر به ایجاد تنشی بی سابقه میان دو طرف شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1603

به "رئیس جمهور چین و صدر اعظم آلمان رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین و صدر اعظم آلمان رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید