درخواست کسب و کارهای مجازی برای برطرف محدودیت فروش آنلاین دارو

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران، اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی در نامه ای به رئیس جمهور خواهان دستور برطرف محدودیت فعالیت استارت آپ هایی که در بخش تأمین محصولات دارویی و داروهای بدون نسخه و اقلام بهداشتی فعالیت می نمایند، شد.

درخواست کسب و کارهای مجازی برای برطرف محدودیت فروش آنلاین دارو

در متن این نامه آمده است: امروز با گذشت بیش از یک سال از شیوع کرونا و رسیدن به پیک چهارم همه گیری این ویروس در ایران، استارت آپ ها با هوشمندسازی خدمات مورد احتیاج مردم به یکی از قهرمان های اصلی مبارزه با بیماری در کشورمان تبدیل شدند.

استارت آپ های فناوری پیروز شدند ساماندهی بخش مهمی از احتیاجها و فعالیت های روزمره مردم را در این شرایط سخت برعهده بگیرند، از حوزه آموزش گرفته تا تأمین مایحتاج ضروری، همگی تأثیر چشمگیری در کاهش رفت وآمدهای غیرضروری ایجاد کردند.

در این بین استارت آپ ها یی که در بخش تأمین محصولات دارویی و داروهای OTC (بدون احتیاج به نسخه) و اقلام بهداشتی فعال بودند مراجعات حضوری به یکی از پر ریسک ترین نقاط آلوده به ویروس را ساماندهی کردند.

شبکه های بهداشتی و داروخانه ها از جمله اماکن پر رفت وآمدی محسوب می شوند که احتمال تردد افراد مبتلا به کرونا در آنها بیش از سایر نقاط است و بر اساس مطالعات دانشکده بهداشت عمومی (School of Public Health) دانشگاه واشنگتن (University of Washington)، کار در داروخانه به عنوان دومین شغل پرخطر در زمان کرونا شناخته شده است.

سران دولت، علی الخصوص شخص جنابعالی، پیش از همه متوجه اهمیت فعالیت استارت آپ ها در این دوران شده اید و از همین رو بارها در جلسات مشترک با ستاد ملی مقابله با کرونا قویاً بر لزوم حمایت از فعالیت کسب وکارهای آنلاین در راستای یاری به در خانه ماندن مردم تاکید نموده اید.

همچنین سال 1400 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شد و ایشان در یکی از سخنرانی های مهم سال 99 خود به اقدامات اجرا شده از سوی شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت، خاصه در دوران کرونا، اشاره کردند و خواهان یاری به تداوم فعالیت این بخش شدند.

اکنون استارت آپ های فعال در ارسال محصولات بهداشتی و دارویی که دارای مجوز فعالیت از اتحادیه کسب وکارهای مجازی به عنوان تنها نهاد قانونی در این حوزه هستند، با بعضی دستورالعمل ها و ضوابط قدیمی و به روزنشده توسط سازمان غذا و دارو روبرو اند که اجازه هرگونه فعالیتی را از آن ها سلب نموده است و متأسفانه رایزنی ها و گفتگوهای فراوان با این سازمان نیز به نتیجه ای نرسیده است.

این موضوع این ظن را تقویت می نماید که اراده محکمی در مقابل هرگونه تحول دیجیتال در عرضه محصولات بهداشتی و دارویی وجود دارد و سلامت مردم قربانی منافع صنفی گروه خاصی از جامعه شده است.

شایان ذکر است که کمیته حمایت از کسب وکار (کمیته ماده 12 قانون احکام دائمی) با مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نهادهای ذی ربط دیگر در این مورد تشکیل جلسه داده و از سازمان غذا و دارو درخواست نموده که ضوابط مربوطه را بازنگری یا طراحی کند و این سازمان از درخواست این کمیته نیز تا امروز استنکاف نموده است.

ضمن درخواست دستور برطرف محدودیت ها از جنابعالی، اعلام می داریم که آماده خدمت رسانی در بستری کاملاً شفاف هستیم. با تکیه بر خدمات این بخش می توان حضور فیزیکی در داروخانه ها را به حداقل رساند و دغدغه مردم را در تأمین محصولات بهداشتی و دارویی مرتفع کرد.

پلتفرم های ارسال محصولات داروخانه ای فروشنده دارو نیستند، بلکه اقلام بهداشتی و دارویی را با همکاری داروخانه ها به طور مستقیم و با نظارت مسئولین فنی از خود داروخانه به دست متقاضی می رسانند.

کوشش این پلتفرم ها بر این است که فرآیند ارسال محصولات بهداشتی و دارویی را به گونه ای انجام دهند تا نگرانی های سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت به حداقل برسد و در عین حال در پیک چهارم کرونا سهم مؤثری در کاهش رفت وآمدهای غیرضروری و حفظ جان میلیون ها انسان داشته باشند.

با امید که در این بزنگاه تاریخی بیش از پیش شاهد همراهی و همدلی با استارتاپ های خدمت رسان به مردم باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1614

به "درخواست کسب و کارهای مجازی برای برطرف محدودیت فروش آنلاین دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کسب و کارهای مجازی برای برطرف محدودیت فروش آنلاین دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید