خیاطیان: ارتقای جایگاه اولین اثر مثبت تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه است

به گزارش صبح مهریز، معاون توسعه مدیریت با اشاره به اولین سالگرد تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، گفت: ارتقای جایگاه، اولین اثر مثبت تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه است.

خیاطیان: ارتقای جایگاه اولین اثر مثبت تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه است

محمد خیاطیان امروز یکشنبه 26 مرداد 99 در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به تحولات و تغییرات ایجاد شده در ساختار، وظایف و مأموریت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در یک سال اخیر، شرح داد: با رأی نمایندگان مجلس، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه تبدیل شد و با رأی آنان دکتر مونسان به عنوان وزیر انتخاب شد که بعد از این مهم، شاهد اتفاقات خوبی در این وزارتخانه هستیم.

او ادامه داد: تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه در سال گذشته نتایج و آثار خوبی را به دنبال داشت که ارتقای جایگاه یکی از مهم ترین و در حقیقت اولین نتیجه اثربخش این تبدیل شرایط است، به گونه ای که در حال حاضر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارای جایگاه بسیار خوب در بین وزارتخانه ها است و در حوزه های تخصصی خود صاحب نظر و رأی است.

معاون توسعه مدیریت اضافه نمود: بعد از تبدیل یک سازمان به وزارتخانه به همان میزان اختیارات آن وزارتخانه گسترش پیدا می کند،به همین خاطر شاهد این هستیم که در حال حاضر این وزارتخانه در حوزه اقتصاد و فرهنگ صاحب نظر است، به گونه ای که کمیسیون اقتصادی و نیز کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر محترم برای شرکت در جلسات هم اندیشی دعوت کرده اند.

او در ادامه گفت: بعد از تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، قانون یک سال به این وزارتخانه فرصت داده است تا شرح وظایف و ساختار متناسب را تهیه و ارسال کند. از این رو موضوعات تخصصی به منظور معین یک ساختار و شرح وظایف مناسب با حضور استادان و صاحب نظران مطرح برگزار شده است.

خیاطیان به مهم ترین اقدامات حوزه معاونت توسعه مدیریت در یک سال اخیر پرداخت و مطرح نمود: تصحیح حقوق و مزایای کارکنان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تهیه ساختار مناسب (به صورت موقت تا زمان تأیید از سوی مجلس شورای اسلامی) و نهایی شدن شرح وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهمترین اقدامات این معاونت بعد از تبدیل سازمان به وزارتخانه است.

او گفت: خوشبختانه تلاش های زیادی انجام شده است که در راستای تقویت وزارتخانه است و امیدواریم با اثربخشی این اقدامات شاهد رونق و توسعه هرچه بیشتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1184

به "خیاطیان: ارتقای جایگاه اولین اثر مثبت تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیاطیان: ارتقای جایگاه اولین اثر مثبت تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید