خشکیدگی 200 منبع آبی در روستاهای استان یزد، بحران آب جدی است

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران، محمد فاتحی عصر امروز در نشست مشترک کارشناسان آب و فاضلاب کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: زنگ خطر بحران آب از مدت ها پیش در روستاهای استان یزد نواخته شده و از سال ها پیش، بالغ بر نیمی از روستاهای استان آبرسانی سیار می شوند.

خشکیدگی 200 منبع آبی در روستاهای استان یزد، بحران آب جدی است

وی با بیان اینکه معدود منابع آبی موجود در روستاها نیز هر سال با افت شدید آبدهی روبرو می گردد، اضافه کرد: سال جاری 200 منبع آبی در روستاهای استان یا خشک شده یا در حال خشکیدگی است.

فاتحی با بیان اینکه خشکسالی های پی در پی سبب از بین رفتن بسیاری از منابع آبی در روستاهای استان یزد شده است، بیان کرد: سال جاری نیز تابستان پر مسئله ای را پشت سر گذاشتیم و پاییز نیز بارندگی ها با اندازه ای نبود که بتوان انتظار احیای منابع آبی روستاها را داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد اعلام کرد: بی آبی در روستاهای استان سبب شده تا بسیاری از مردم به شهرها مهاجرت نمایند که این روند مسائلی را نیز برای شهرها ایجاد می نماید بنابراین امیدواریم با آنالیز راهکارهای ارائه شده برای رفع مسائل آب در روستاهای استان، بتوانیم این مسائل را با همکاری سایر دستگاه ها حل کنیم.

فاتحی یکی دیگر از مسائل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد را اختصاص اعتبارات به شکل اسناد خزانه دانست و اعلام کرد: این امر سبب تاخیر در پرداخت حقوق آبداران شده و کاهش کمیت و کیفیت کار آنها را در دنبال داشته است.

وی در خصوص کمیود نیروی انسانی در آبفار یزد نیز یادآور شد: در حال حاضر 65 درصد از پستهای این شرکت بلاتصدی هستند اما از آنجا که آب و فاضلاب دولتی یک شرکت دولتی است، امکان استخدام نیروی جدید در دو سه سال اخیر وجود نداشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد اظهار امیدواری کرد: با رفع مسائل اقتصادی این شرکت در استان، بتوان بخشی از مسائل حوزه آبرسانی به روستاهای استان یزد را رفع کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 148

به "خشکیدگی 200 منبع آبی در روستاهای استان یزد، بحران آب جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشکیدگی 200 منبع آبی در روستاهای استان یزد، بحران آب جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید