خبرنگاران 20 آذر و آخرین خبرهایی کرونایی استان ها

به گزارش صبح مهریز، استان ها - خبرنگاران - 2 ماه دیگر سالگرد ورود یا بهتر بگوییم اعلام رسمی کرونا به ایران فرا می رسد و در این 10 ماهی که از شیوع کرونا می گذرد یکی از چیزهایی که مسئولان و همینطور هموطنان را بسیار آزار می دهد و دلواپس می نماید، برگزاری دورهمی های خانوادگی و جشن های مفصل و برپایی مراسم عزاداری است.

خبرنگاران 20 آذر و آخرین خبرهایی کرونایی استان ها

یکی از این دورهمی های احتمالی برگزاری مراسم شب یلدا است که 10 روز دیگر موعد آن می رسد و مسئولان به ویژه دست اندرکاران درمانی کشور را از حالا به جوش و جلا انداخته است که با مهمانی های خانوادگی چه نمایند. مثل دکتر محمد رضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزاری مراسم شب یلدا را به بمب تشبیه نموده است.

البته ناگفته نماند که بیشتر هموطنان رعایت پروتکل ها را جدی گرفته اند و دیار خود را حداقل از شرایط قرمز ، نارنجی نموده اند و در تلاشند تا به شرایط سفید برسند مثل مردم گنبدکاووس که به گفته فرهاد بدیعی ،مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس 95 درصد مردم، کسبه و بازاریان این شهرستان به مصوبات ستاد مقابله با کرونا مانند محدودیت اعمال شده از اول آذر عمل کردند که تداوم این شرایط می تواند موجب تغییر شرایط قرمز کرونای این شهر به نارنجی گردد.یا مثلا شهر های آذربایجان غربی که از شرایط قرمز کرونایی خارج شده اند.

البته متاسفانه بعضی مناطق کشورمان هم هستند که همچنان در شرایط قرمز بسر می برند؛ مثل شرایط کرونایی شهرستان ساریقرمز مانده است.

در این میان شایعه ای در فضای مجازی پیچیده است که بعضی مراکز درمانی جنازه فوتی های کرونا را تحویل نمی دهند یا اشتباهی تحویل می دهند که مرکز آذربایجان شرقی امروز خبری به نقل از دکتر روزبه رجایی معاون درمان علوم پزشکی تبریز منتشر کرد که این مقام مسئول چنین چیزی را منکر شده است.

امروز خبرهایی دیگر هم در خروجی خبرنگاران با سوژه کرونا مثل تمام روزهای گذشته داشتیم مثل غربالگری 70 درصد جمعیت استان اردبیل

یا خسارت 5 میلیارد ریالی کرونا به ورزش هندبال چهارمحال و بختکمک

مسوولان در مناطقی از کشور هم محدودیت ها برای رفت و آمد را اعمال می نمایند و آن را فعلا ادامه می دهند مثل محدودیتهای شبانه در مشهد

یا مثلا مسوولان سیستان و بلوچستانمحدویت ها را تا یکشنبه هفته آینده همچنان ادامه می دهد تا ببینند چه می گردد.

و اما آیین نمازآدینه نیز در بعضی مناطق کشور برگزار نمی گردد مثل خراسان شمالی که نماز آدینه در هیچ یک از شهرهای خراسان شمالی برگزار نمی گردد

یا استان گیلان که این آیین را در بعضی شهرهایش اقامه نمی کند. و اقامه نماز آدینه در سراسر استان یزد لغو شده است

شماری از گزارش های امروز پیرامون کرونا در خروجی خبرنگاران نیز بدین توضیح است:

احتیاط بیشتر شرط ورودبه شرایط بهتر برای مقابله باکرونا درقم

موقوفات، بازوی کمک رسان کادر درمان در مهار کرونا

کرونا در آذربایجان غربی؛ در سراشیبی ابتلا و فوتی

شرایط نارنجی شنماینده و ناپایدار کرونا در خلیل آباد خراسان رضوی

عادی انگاری و خطر شعله ور شدن کرونا

فوت 284 هموطن طی 24 ساعت گذشته

امروز متاسفانه براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت 284 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به 51 هزار و 496 نفر رسید.گفتنی است که تعداد جانباختگان روز گذشته کرونا در ایران 295 نفر بود.

سیما سادات لاری گفته است که در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (19 آذر 1399) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 10 هزار و 403 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و هزار و 458 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 83 هزار و 23 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت البته این را هم گفته است که خوشبختانه تا به امروز 778 هزار و 167 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین پنج هزار و 768 بیمار مبتلا به کووید 19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

رنگ های کرونایی شهر ها تا این ساعت

بر اساس اعلام لاری، در حال حاضر 34 شهرستان در شرایط قرمز، 260 شهرستان نارنجی و 154 شهرستان در شرایط زرد قرار دارند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید19 بر اساس آمار رسمی کشورها تا به امروز بیش از 68 میلیون نفر را در جهان مبتلا نموده و بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر دریافت نسبت جمعیت نهمین کشور جهانست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1388

به "خبرنگاران 20 آذر و آخرین خبرهایی کرونایی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 20 آذر و آخرین خبرهایی کرونایی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید