خبرنگاران 2 ایستگاه سنجش کیفی هوا در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

به گزارش صبح مهریز، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با اختصاص اعتبار 2 میلیارد و 800 میلیون تومان برای ایستگاه های سنجش گرد و غبار در خراسان جنوبی، 2 ایستگاه جدید در استان راه اندازی می شود.

خبرنگاران 2 ایستگاه سنجش کیفی هوا در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، حسن اکبری افزود: سال گذشته مبلغی بالغ بر هفت میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص یافت.

وی گفت: براساس اعتبار اختصاص داده شده به حفاظت محیط زیست استان، طرح ها و پروژه های متعددی درخصوص مقابله و همچنین کاهش پدیده گرد و غبار در استان خراسان جنوبی تعریف شده و در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از 2 میلیون هکتار از وسعت استان را کانون های بحرانی فرسایش بادی تشکیل داده است گفت: فعالیت های انسان ساز بر این موضوع تاثیر بسزایی گذاشته و نیاز است این اداره کل دستگاه ها و تجهیزات لازم درخصوص پایش و آنالیز گرد و غبار در استان را دارا باشد.

وی افزود: از محل اعتبارات اختصاص داده شده به این اداره کل در جهت مقابله با پدیده گرد و غبار، اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون تومان برای این موضوع اختصاص داده شد.

اکبری بیان نمود: در حال حاضر سه ایستگاه سنجش کیفی هوا یکی در مرکز استان و 2 ایستگاه در شهرستان های نهبندان و سرایان مستقر است.

وی گفت: با توجه به نیاز استان و همچنین وسعت مناطق متاثر از پدیده گرد و غبار، با وجود 35 کانون بحرانی گرد و غبار در خراسان جنوبی، به ایستگاه های بیشتری درخصوص کنترل، پایش و آنالیز گرد و غبار نیازمندیم لذا با اختصاص این اعتبار، برنامه ریزی لازم درخصوص حفظ و نگهداری ایستگاه های سنجش موجود در استان اجرا شده و مقدمات کار برای انعقاد قرارداد خرید 2 ایستگاه جدید در حال انجام است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1141

به "خبرنگاران 2 ایستگاه سنجش کیفی هوا در خراسان جنوبی راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 ایستگاه سنجش کیفی هوا در خراسان جنوبی راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید