خبرنگاران هشدار درباره رشد تصاعدی آمار مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی

به گزارش صبح مهریز، تبریز - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن هشدار درباره رشد تصاعدی مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ابتلا به کرونا در همه سطح استان وجود دارد.

خبرنگاران هشدار درباره رشد تصاعدی آمار مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی

محمدحسین صومی پنجشنبه شب در گفت وگوی خبری گفت: 31 درصد مراجعه کنندگان مشکوک به کرونا به آن مبتلا هستند.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته از مجموع تست 112 مراجعه کننده، نتیجه 58 مورد مثبت شد و تعداد کل مبتلایان به 279 نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه امروز به حالت تصاعدی 50 درصد مراجعه کنندگان مبتلا به کویید 19 بودند، اظهار کرد: هرکدام از مبتلایان به طوررقطعد حداقل 3 نفر را به ویروس مبتلا کرده اند؛ به عبارت دیگر فقط 10 درصد مبتلایان به بیمارستان مراجعه می کنند و مابقی در شهرها در حال انتقال ویروس هستند.

وی گفت: با فرایند فعلی رشد تصاعدی مبتلایان در هفته سوم فروردین ماه 9 درصد جمعیت آذربایجان شرقی مبتلا به کرونا خواهند شد.

صومی تاکید کرد: ما در حال حاضر 10 هزار تخت در بیمارستان ها برای ارائه خدمت داریم که با این فرایند تصاعدی به شرایط بدتری خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه فردا جمعه است و خواهشمندیم به معنای واقعی بیرون نروید، گفت: ما مبتلایی داریم که دو هفته پیش فقط به مراسم عزا و ختم رفته یا در تجمع و مجتمع های تجاری و بازارها حضور یافته است.

صومی گفت: 9درصد از مبتلایان کرونا در استان فوت شده اند و امروز افرادی که فوت شدند به قدری دیر مراجعه کرده بودند که فقط 10 ساعت در بیمارستان زنده ماندند.

رییس علوم پزشکی تبریز یادآوری کرد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است، از این رو بهترین راه همان پیشگیری و بهترین راه پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع در بیرون و ماندن در خانه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 865

به "خبرنگاران هشدار درباره رشد تصاعدی آمار مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار درباره رشد تصاعدی آمار مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید