خبرنگاران هجوم زنبورهای قاتل به آمریکا در اوج بحران کرونا

به گزارش صبح مهریز، نیویورک- خبرنگاران- ایالات متحده که در بحران ویروس کرونا و فروپاشی مالی ناشی از آن دست و پا می زند، اینک در وحشت زنبورهای سرخ قاتلی است که می توانند کلونی های زنبوران عسل را ویران سازند.

خبرنگاران هجوم زنبورهای قاتل به آمریکا در اوج بحران کرونا

به گزارش روز شنبه نیویورک تایمز، این زنبورهای غول پیکر که آرواره هایی شبیه آرواره کوسه دارند، در عرض یک ساعت می توانند کندوهای زنبور عسل را ویران سازند و از آنها برای تغذیه بچه های خود استفاده نمایند.

آنها نیش های قوی دارند که همچون فولاد داغ به بدن فرو می رود و حتی می تواند از لباس محافظ زنبورداران هم عبور کند.

گفته می گردد این زنبورها در آسیا هستند و در ژاپن سالانه 50 نفر را به کام مرگ می کشانند و اینک این زنبورها برای نخستین بار به ایالات متحده رسیده اند.

دانشمندان نگران آن هستند که این زنبورهای مهاجم بتوانند جمعیت زنبور عسل را در آمریکا از بین ببرند و چنان حضوری عمیقی پیدا نمایند که همه امیدها برای نابودی آنها از بین برود.

کریس لونی یکی از حشره شناسان اداره کشاورزی ایالت واشنگتن گفته است برنامه ما این است که از استقرار آنها جلوگیری کنیم. اگر در 2 سال آینده نتوانیم این کار را انجام دهیم ، احتمالا دیگر نمی توان این کار را انجام داد.

علاوه بر اندازه آن، این زنبور سرخ قاتل ظاهری متمایز دارد، با چهره ای کارتونی و آتشین همچون چشمان اشک آلود مرد عنکبوتی و نوارهای نارنجی و سیاه که بدن آن را چون ببر نموده است و بال های پهن و شفاف مانند یک سنجاقک کوچک دارد.

کارشناسان آمریکایی هنوز نمی دانند چقدر از این زنبورهای سرخ قاتل خود را به این کشور رسانده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 996

به "خبرنگاران هجوم زنبورهای قاتل به آمریکا در اوج بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هجوم زنبورهای قاتل به آمریکا در اوج بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید