خبرنگاران مرحله دوم واکسیناسیون آنفلوانزا در آذربایجان غربی اجرایی شده است

به گزارش صبح مهریز، ارومیه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اقدامات اولیه برای واکسیناسیون آنفلوانزا در استان گفت: مرحله دوم واکسیناسیون این بیماری در استان شروع شده و گروه های هدف به ترتیب این واکسن را دریافت می نمایند.

خبرنگاران مرحله دوم واکسیناسیون آنفلوانزا در آذربایجان غربی اجرایی شده است

جواد آقازاده دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: این گروه شامل بیماران خاص، زنان باردار، جانبازان واجد شرایط و افراد حاضر در مراکز تحت پوشش بهزیستی است.

وی افزود: هم اکنون واکسیناسیون کارکنان حوزه درمان به سرانجام رسیده و فرایند تزریق واکسن به کارکنان حوزه بهداشت نیز در حال اجرا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: در مرحله دوم نیز ضمن تماس با افراد واجد شرایط، از آنها برای دریافت واکسن برای حضور در مراکز بهداشتی دعوت می گردد.

آقازاده گفت: از 51 هزار نفر افراد گروه های هدف در نظر گرفته شده در آذربایجان غربی، تا به امروز برای 32 هزار نفر واکسن تزریق شده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران از شروع بخش اول تزریق واکسن آنفلوانزا در استان اطلاع داد و گفت: در این مرحله جانبازان 50 تا 70 درصد و جانبازان شیمیایی این واکسن را دریافت می نمایند.

زیبا والی افزود: 2 هزار و 760 نفر جانباز لالای 50 درصد و جانباز شیمیایی در آذربایجان غربی وجود دارد.

به گزارش خبرنگاران، اقدامات اولیه در راستای تزریق واکسن آنفلوانزا برای جامعه هدف از اوایل مهرماه جاری شروع شده و فرایند تزریق همچنان ادامه دارد.

16 میلیون دوز واکسن برای تزریق به جامعه هدف برای کل کشور در نظر گرفته شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی پیشتر در مورد اولویت های تزریق واکسن آنفلوانزا به خبرنگار خبرنگاران گفته بود: کارکنان شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی، کارکنان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت، خانم های باردار، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی از جمله مبتلایان به بدخیمی، گیرندگان پیوند اعضا، بیماران دیالیزی، متلایان به تالاسمی ماژور، هموفیلی و آنمی سیکل سل و سالمندان واجد شرایط این اولویت ها را شامل می گردد.

رسول انتظارمهدی اضافه نموده بود: داشتن پفراینده الکترونیک سلامت در نزدیکترین پایگاه سلامت محل سکونت یا خانه بهداشت روستای محل سکونت جهت تزریق واکسن لازم است.

به گفته وی، در صورت مازاد بر مصرف بودن، فروش آزاد در داروخانه ها بر اساس اولویت ها و فرایندهای تعریف شده خواهد بود .

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1276

به "خبرنگاران مرحله دوم واکسیناسیون آنفلوانزا در آذربایجان غربی اجرایی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرحله دوم واکسیناسیون آنفلوانزا در آذربایجان غربی اجرایی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید