خبرنگاران متکدیان قزوین شناسایی و ثبت نام می شوند

به گزارش صبح مهریز، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: برای مقابله با تکدی گری لازم است که تمامی متکدیان سطح شهر شناسایی و در سامانه ای مشخصات آنها ثبت گردد.

خبرنگاران متکدیان قزوین شناسایی و ثبت نام می شوند

مریم بیدخام شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین به خبرنگار خبرنگاران گفت: با ثبت اسامی متکدیان به تفکیک جنس، سن، محل سکونت، تحصیلات، نوع مشکل خاص و معین شرایط پراکندگی آنان در مناطق مختلف، امکان ساماندهی این قشر بیش پیش فراهم خواهد شد.

وی اضافه نمود: با استفاده از اطلاعات مندرج در این سامانه مسائل فردی متکدیان آنالیز شده و پس از غربالگری در صورتی که نیازمند واقعی باشند جهت مساعدت به دستگاه های اجرایی معرفی می شوند.

بیدخام با بیان اینکه غربالگری و برنامه ریزی بهینه برای ساماندهی متکدیان و برطرف تنگناها از ورود مجدد آنها به چرخه تکدی گری جلوگیری می نماید، توضیح داد: حضور متکدیان در سطح شهر که معلول بعضی از آسیب های اجتماعی است علاوه بر ارایه جلوه نامناسب به شهر، آسیب های اجتماعی دیگری را نیز به دنبال دارد.

وی تاکید نمود: لازم است که اقدامات مناسبی برای مقابله با معضل تکدی گری که چهره شهر را نازیبا نموده به کار گرفته گردد تا یاری های مردمی به صورت هدفمند و به وسیله تشکل های مردم نهاد، خیریه ها و دستگاه های حمایتی به دست نیازمندان حقیقی برسد.

بیدخام با بیان اینکه موضوع مقابله با تکدی گری در استان قزوین کاملا فرهنگی بوده که با مشارکت تمامی دستگاه های متولی و آحاد مردم محقق خواهد شد، اضافه نمود: از طرف دیگر ساماندهی و جمع آوری متکدیان یک ضرورت اجتماعی است که باید به وسیله تهیه گزارش مستند و تهیه کلیپ های آموزشی در فضای مجازی اطلاع رسانی گردد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین توضیح داد: برخورد قانونی با متکدیان حرفه ای که بارها جمع آوری شده و دوباره به چرخه تکدی گری بازگشته اند موجب خواهد شد تا دیگر شاهد حضور آنان در سطح شهر نباشیم، به خصوص مقابله با متکدیانی که با سوء استفاده از عواطف و احساسات مردم خیر، زمینه ساز آسیب های اجتماعی در سطح شهر می شوند باید در دستور کار قرار گیرد.

بیدخام به راهکارهای مناسب برای آموزش و توانمندسازی متکدیان اشاره و گفت: برای این اقدام با ایجاد اشتغال، شرایط خروج آنان از تکدی گری فراهم شده و فرد می تواند به عنوان یک عضو فعال در جامعه نقش آفرینی کند.

این مسؤول با بیان اینکه فرهنگ سازی و تعامل شهروندان در کاهش تکدی گری بسیار مهم و حایز اهمیت است، گفت: تا زمانی که مردم در خیابان و سطح شهر به متکدیان یاری می نمایند، زمینه برای تکدی گری و حضور افراد سودجو در خیابان ها مهیا است.

بیدخام با اشاره به اینکه بسیاری از متکدیان قزوینی از سایر استان ها به این شهر آمده اند، توضیح داد: با این حال یک گرمخانه در بلوار باهنر قزوین واقع شده است که افراد بی خانمان به وسیله گزارش های مردمی با سامانه 137 و یا گشت های شهری به این مکان منتقل می شوند و امکانات اقامتی و بهداشتی و ارایه یک وعده غذای گرم به صورت رایگان برای آن ها تدارک دیده می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1115

به "خبرنگاران متکدیان قزوین شناسایی و ثبت نام می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران متکدیان قزوین شناسایی و ثبت نام می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید