خبرنگاران انتخاب محل اسکان اضطراری مسافران اولویت ویژه دستگاه ها باشد

به گزارش صبح مهریز، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: انتخاب صحیح محل اسکان اضطراری مسافران در راه مانده با توجه به شیوع ویروس کرونا باید در دستور کار جدی دستگاه های اجرایی استان باشد.

خبرنگاران انتخاب محل اسکان اضطراری مسافران اولویت ویژه دستگاه ها باشد

قدرت الله مهدیخانی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران توضیح داد: در سال های گذشته و قبل از شروع فصل سرما با یاری دستگاه های اجرایی از جمله هلال احمر و اوقاف و امور خیریه مکان های موقتی مانند مدارس و مساجد را برای اسکان موقت مسافران در راه مانده تجهیز می کردیم و خوشبختانه مشکل خاصی را نیز در این رابطه نداشتیم.

وی ادامه داد: سال جاری و با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا اگرچه ممکن است فرایند سفرهای برون شهری شهفرایندان در فصل سرما کاهش پیدا کند اما ما باید از قبل تمهیدات لازم در این زمینه را اتخاذ کنیم.

مهدیخانی یادآور شد: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، سال جاری شاهد افزایش میزان بارش و ادامه سرمای هوا خواهیم بود و به همین جهت به شهفرایندان توصیه می گردد از سفرهای غیرضروری در پاییز و زمستان خودداری نمایند.

وی با اشاره به فضاهای مورد احتیاج برای اسکان اضطراری مسافران، تاکید نمود: با یاری بعضی دستگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی باید محل هایی را برای این کار انتخاب کنیم تا بتوانیم تمامی دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی در آنها را به طور کامل و شفاف اجرایی کنیم.

به گفته وی، سال گذشته با وجود انتخاب محل های مناسب جهت اسکان اضطراری مسافران در راه مانده، به غیر از 2 مورد، از آنها استفاده ای به عمل نیامد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: در حوزه بحران و اسکان موقت همه ساله دستگاه هایی مانند هلال احمر، اوقاف و امورخیریه، اورژانس، پلیس، شهرداری ها به همراه دستگاه های پشتیبان مانند ادارات برق، آب، گاز، شرکت پخش فرآورده های نفتی، راه و شهرسازی و جهاد سازندگی همکاری تنگانگی با این مدیریت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1313

به "خبرنگاران انتخاب محل اسکان اضطراری مسافران اولویت ویژه دستگاه ها باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتخاب محل اسکان اضطراری مسافران اولویت ویژه دستگاه ها باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید