خبرنگاران امیر قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس حاضر می شود

به گزارش صبح مهریز، تهران- خبرنگاران- منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، امیر قطر در رأس هیأتی بلند پایه فردا (سه شنبه) در نشست شورای همکاری خلیج فارس در عربستان سعودی شرکت خواهد نمود.

خبرنگاران امیر قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس حاضر می شود

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، دیوان امیری قطر بیان کرد، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا عربستان سعودی شرکت خواهد نمود.

پیش تر احمد ناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت اعلام نموده بود که در گفت و گوی تلفنی امیر این کشور با امیر قطر و ولیعهد عربستان سعودی 2 طرف برای بازگشایی کامل مرزهای 2 کشور توافق کردند.

وزیر خارجه کویت اضافه نمود: امیر این کشور ابراز اطمینان نموده است که اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس به سرانجام دادن به اختلافات و بازگشت امور به حالت عادی منجر گردد.

از سوی دیگر، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز گفت: اجلاس شورای همکاری، اجلاس وحدت کلمه و یکپارچه کننده صف بندی ها خواهد بود. آرمان ها برای اتحاد و همبستگی عملی خواهد شد.

پیش تر منابع خبری گزارش داده بودند که هیثم بن طارق سلطان عمان و حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین فردا در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس شرکت نخواهند کرد.

خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) نیز گزارش داد، سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین به نیابت از شاه این کشور در اجلاس شورای همکاری حضور می یابد.

پیش از این خالد الجارالله معاون وزیر امور خارجه کویت ابراز امیدواری کرد که اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که پنجم ژانویه در شهر العلا عربستان و با حضور سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برگزار می گردد با توافق نامه ای درباره مصالحه با قطر و کاربردی کردن آن همراه گردد.

امیر کویت در ماه جاری و پس از اعلام توافق اولیه، حل بحران خلیج فارس که طی حدود سه سال و نیم ادامه داشته است را به کشورهای حاشیه خلیج فارس تبریک گفت.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در ژوئن 2017 اظهار داشتند که روابط خود را با قطر قطع و ادعا کردند که این کشور از تروریسم حمایت می نماید اما این ادعا توسط دوحه رد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1382

به "خبرنگاران امیر قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس حاضر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امیر قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس حاضر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید