فراوری یک میلیون دوز واکسن کرونا در انگلیس

به گزارش صبح مهریز، محققان دانشگاه آکسفورد می گویند در حال فراوری واکسنی هستند که علی رغم اینکه آزمایشات اثر بخشی آن برای بهبود بیماران مبتلا به کووید-19 در جریان است، تا ماه سپتامبر یک میلیون نمونه از آن آماده خواهد شد.

فراوری یک میلیون دوز واکسن کرونا در انگلیس

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجیرینگ، محققان دانشگاه آکسفورد می گویند در حال فراوری واکسنی هستند که علی رغم اینکه آزمایشات اثر بخشی آن برای بهبود بیماران مبتلا به کووید-19 در جریان است، تا ماه سپتامبر یک میلیون نمونه از آن آماده خواهد شد.

دانشمندان این دانشگاه حتی قبل از اثبات اثربخشی آن، یک میلیون دوز واکسن بالقوه COVID-19 فراوری می نمایند.

واکسنی که دانشمندان دانشگاه آکسفورد در حال توسعه آن هستند، سیستم ایمنی بدن را آموزش می دهد تا مانع گسترش یک بیماری از جمله کووید-19 گردد.

این محصول آزمایشی ChAdOx1 nCoV-19 نامیده می گردد؛ محققان آکسفورد در حال حاضر داوطلبانی را برای آزمایش های انسانی فاز 1 استخدام می نمایند.

آدریان هیل، استاد و مدیر انستیتوی جنر در آکسفورد گفت: ما ساخت این واکسن را نه تنها در مقیاس کوچک، بلکه با فراوری گسترده در تقریباً هفت مکان مختلف در دنیا شروع نموده ایم.

وی ادامه می دهد: هدف این است که هنگامی که نتایج تایید این واکسن را بدست آوردیم، یک میلیون واکسن تا ماه سپتامبر داشته باشیم و بعد خیلی سریع تر به فراوری واکسن اقدام کنیم.

هیل و تیم محققانش همچنین یادآور شدند که آنها برنامه هایی را برای آزمایشات ایمنی و کارآیی مرحله میانی طی چند هفته دارند؛ این تیم برای این آزمایشات خواستار داوطلبی بزرگسالان بین 18 تا 55 سال هستند.

وسپس این گروه شامل بزرگسالان مسن تر خواهد شد و یک آزمایش مرحله نهایی با حدود 5 هزار داوطلب اواخر تابستان برگزار می گردد. اگرچه هیچ چیز را نمی توان تضمین کرد ، اما این تیم گفت که آنها درجه بالایی از اعتماد به نفس در اثربخشی شات ChAdOx1 دارند.

دولت انگلیس قبلا اشاره نموده بود سرمایه های لازم برای فراوری میلیون ها دوز واکسن را فراهم می نماید تا به سرعت برای عموم مردم قابل دسترسی باشد.

محققان امیدوارند که تا چند ماه آینده از موثر بودن یا نبودن این واکسن اطمینان حاصل نمایند و این درحالتیست که بسیاری از محققان سراسر دنیا باور دارند، برای ساخت واکسن ویروس کرونا حداقل به 12 ماه زمان نیاز است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 972

به "فراوری یک میلیون دوز واکسن کرونا در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری یک میلیون دوز واکسن کرونا در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید