تمرین مشترک بمب افکن های آمریکا و جنگنده های نروژ در ایسلند

به گزارش صبح مهریز، نیروی هوایی نروژ از تمرین جنگنده های اف-35 خود با بمب افکن های بی-2 آمریکا در یک پایگاه هوایی در ایسلند خبر داد.

تمرین مشترک بمب افکن های آمریکا و جنگنده های نروژ در ایسلند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروی هوایی آمریکا یک تمرین هوایی با نروژ که برای اولین بار بمب افکن های بی-2 این کشور با جنگنده های اف-35 نروژ در آن حضور داشتند، برگزار کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک دراین تمرین دو فروند بمب افکن بی-52 با پشتیبانی جنگنده های اف-15 انگلیس، تمرین مشترکی را با جنگنده های اف-35 نروژ در پایگاه هوایی کفلاویک در ایسلند برگزار کردند.

سخنگوی نیروی هوایی نروژ در اظهار نظری این تمرین را ویژه توصیف کرد. در جریان این تمرین جنگنده های اف-35 نروژ حدود 45 دقیقه کنار بمب افکن های آمریکا بودند.

نیروی هوایی آمریکا با ادعای تهدید از جانب روسیه حضور نظامی گسترده ای در اروپا دارد. چند جنگنده اف-22 رپتور آمریکا چندی قبل با پشتیبانی هواپیماهای هشدار سریع خود پیروز شدند هواپیماهای تجسسی روسیه را که در حریم هوایی بین المللی نزدیک آلاسکا پرواز می کردند، شناسایی کنند.

روسیه نیز روز گذشته از شناسایی 22 هواپیمای تجسسی در هفته گذشته نزدیک حریم هوایی خود خبر داد.یک مقام نظامی روسیه در گفت و گو با روزنامه کراسنایا زوزدا در روز جمعه گفت، نیروهای مسلح روسیه، 22 هواپیمای تجسسی خارجی و 2 پهپاد را نزدیک حریم هوایی این کشور شناسایی کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 888

به "تمرین مشترک بمب افکن های آمریکا و جنگنده های نروژ در ایسلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرین مشترک بمب افکن های آمریکا و جنگنده های نروژ در ایسلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید