کوشش 2 نامزد پست ریاست جمهوری اوکراین برای کسب حمایت اروپا

به گزارش صبح مهریز، ولادیمیر زلنسکی و پیتر پروشنکو دو نامزد پست ریاست جمهوری اوکراین عرصه رقابت را به اروپا کشاندند: پروشنکو روز آدینه با آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون گفت وگو نموده و زلسنکی فقط توانست با رئیس جمهوری فرانسه دیدار کند.

کوشش 2 نامزد پست ریاست جمهوری اوکراین برای کسب حمایت اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه کامرسانت، چاپ مسکو، امروز نوشت: یک هفته مانده به انتها مبارزات انتخاباتی در اوکراین، دو نامزد پست ریاست جمهوری در این کشور: ولادیمیر زلنسکی بازیگر و رهبر حزب در خدمت مردم و پیتر پروشنکو رئیس جمهوری کنونی کوشش می نمایند تا حمایت شرکای اروپایی کی یف را به دست آورند. البته در این راستا رئیس جمهوری کنونی پیروز تر عمل نموده و در عرض یک روز توانست مذاکراتی را هم با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و هم با امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه انجام دهد، در حالیکه زلنسکی روز گذشته (آدینه) توانست فقط با رئیس جمهوری فرانسه دیدار کند. ولی همین مسئله که ماکرون موافقت کرد تا با وی دیدار کند، نشان دهنده جدی دریافت وی از سوی شرکای غربی اوکراین است.

ولادیمیر زلنسکی مذاکرات خود با رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه را سازنده ارزیابی کرد. وی عصر روز گذشته پس از این دیدار که تقریبا یک ساعت به طول انجامید، در جمع خبرنگاران گفت: ما گفت وگوهای بسیار سازنده ای داشتیم و من بسیار مسرور هستم که توانستم با آقای ماکرون دیدار کنم.

رئیس جمهوری فرانسه در جریان مذاکرات خود با پیتر پروشنکو که بعد از این دیدار انجام گرفت، نیز بر نیروی محرکه قوی توسعه روابط فرانسه و اوکراین طی سالهای اخیر تاکید نموده و روند انجام اصلاحات در اوکراین و لزوم تسریع در مراحل بعدی آن که معین نماینده آینده این کشور است را مورد آنالیز قرار داد.

رهبران دو کشور همچنین روند حل و فصل مناقشه در دونباس (در شرق اوکراین) بر اساس توافقات مینسک مربوط به سال 2015 و 2014 را مورد آنالیز قرار دادند. ماکرون تایید کرد که فرانسه نیز مانند آلمان حاضر است به فعالیت خود در چارچوب مذاکرات نرماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان ادامه دهد. وی در این راستا بر اهمیت انجام اقدامات فوری و معین برای برقراری اعتماد متقابل به منظور پیروزیت در مذاکرات تاکید نمود.

لازم به یادآوری است که بر اساس جدیدترین نظرسنجی که در اوکراین صورت گرفته ولادیمیر زلنسکی شانس بیشتری برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دارد. این نظرسنجی نشان داده است که بیش از 49 درصد از رای دهندگان اوکراینی حاضر هستند به وی رای بدهند، در حالی که تنها 20 درصد از آنها از رئیس جمهوری کنوین کشورشان حمایت می نمایند.

نزدیک به 10 درصد از شرکت نمایندگان در این نظرسنجی نیز از دادن پاسخ به این سئوال که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به چه کسی رای خواهند داد، خودداری کردند. بیش از 20 درصد آنها نیز گفتند که هنوز تصمیم نگرفته و انتخاب خود را معین ننموده اند.

کمیته مرکزی انتخابات اوکراین بعد از شمارش 100 درصد آراء انتخابات ریاست جمهوری که در تاریخ 31 ماه مارس ( 11 فروردین) برگزار گردید، خاطرنشان کرد که ولادیمیر زلنسکی با کسب 30.24 درصد آراء ، بیشترین حمایت رای دهندگان اوکراینی را بدست آورده و پیتر پروشنکو پیروز شده 15.95 درصد آراء را از آن خود کند و بدین ترتیب این دو نفر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین که در تاریخ 21 آوریل (اول اردیبهشت) برگزار خواهد شد، با یکدیگر رقابت می نمایند.

یولیا تیموشنکو رهبر حزب باتکیوشینا اوکراین 13.40 درصد و یوری بایکو نامزد حزب عرصه مخالفان-برای زندگی نیز 11.67 درصد آراء را بدست آوردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 213

به "کوشش 2 نامزد پست ریاست جمهوری اوکراین برای کسب حمایت اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش 2 نامزد پست ریاست جمهوری اوکراین برای کسب حمایت اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید