تشکیل کمیته شهریه در استان ها، لزوم ایجاد میز کار الکترونیک و دفاتر مجازی برای پاسخگویی به دانشجویان

به گزارش صبح مهریز، رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر تشکیل کمیته شهریه در دانشگاه آزاد استان ها گفت: باید شبکه یکپارچه دانشگاه آزاد در آموزش مجازی حفظ گردد.

تشکیل کمیته شهریه در استان ها، لزوم ایجاد میز کار الکترونیک و دفاتر مجازی برای پاسخگویی به دانشجویان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد ، جلسه شورای دانشگاه آزاد با موضوع آنالیز بودجه سال تحصیلی 1400-1399 ظهر امروز به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد و با حضور معاونان و مدیران کل سازمان مرکزی و حضور مجازی رؤسای استان ها به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید.

طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در ابتدای این جلسه، با اشاره به همه گیری ویروس کرونا در کشور، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نبود راه حل خروج از این شرایط در شرایط کنونی، آموزش و پژوهش باید بتواند راه خود را پیدا کند و دانشگاه ها و فعالیت های آموزشی و پژوهشی آنها به هیچ وجه نباید متوقف گردد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد ترم گذشته مرحله آموزش مجازی را با موفقیت پشت سر گذاشت، گفت: واحدهای دانشگاهی باید برای ترم جدید وارد مرحله جدیدی از آموزش مجازی شوند. موضوع حائز اهمیت این است که باید شبکه یکپارچه دانشگاه آزاد در آموزش مجازی حفظ گردد، بنابراین مردادماه فرصت مناسبی است تا برای جذب دانشجو و برگزاری ترم آینده برنامه ریزی های دقیق و منظم انجام گردد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری شروع سال اقتصادی دانشگاه از ابتدای شهریورماه، توضیح داد: هیأت امنای استان ها یک ماه فرصت دارند تا بودجه سال آینده خود را تنظیم و به سازمان مرکزی ارائه دهند. با توجه به شرایط فعلی، حفظ سلامتی دانشجویان و کارکنان از اهمیت بالایی برخوردار است و در عین حال نباید در فعالیت های دانشگاه خللی ایجاد گردد، بنابراین برنامه ریزی ها باید به گونه ای انجام گردد که فعالیت ها به صورت مجازی و دورکاری با استفاده از شیوه های نوین، بدون وقفه ادامه یابد.

طهرانچی اعلام نمود: تدوین بودجه سالانه استان ها، برگزاری ترم تابستانی، اجرای طرح نظام هوشمند داده ها، برنامه ریزی درسی بر مبنای شرایط کنونی، برنامه ریزی برای اجرای شیوه های جدید برگزاری دروس عملی و تربیت بدنی، آنالیز و اجرای راه حلهای جدید آموزش مجازی و روش های نوین فرهنگی و تربیتی از جمله مهمترین اولویت های هیأت امناهای استانی در مردادماه است.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی میانگین حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، احکام حقوق اعضای هیأت علمی و غیرهیأت علمی واجد شرایط باید به سرعت صادر شده و معوقات افزایش پنج ماه اول سال 99 پرداخت گردد.

تشکیل کمیته شهریه در هر استان به منظور استخراج مدل مناسبی برای شهریه

رئیس دانشگاه آزاد تأکید کرد: میزان شهریه سال تحصیلی جدید بر عهده هیأت امناهای استانی است که می توانند با ترکیبی از افزایش شهریه براساس رشته ها و افزایش دانشجو، به راه حلهای اجرایی دست یابند. در این زمینه ضروری است کمیته شهریه در هر استان تشکیل و مدل مناسبی برای شهریه استخراج گردد.

طهرانچی در بخش دیگری از سخنان خود، به مصوبه شورای گسترش اشاره نمود و گفت: براساس مصوبه این شورا، کلاس های مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باید از 15 شهریور شروع گردد. ضروری است واحدهای دانشگاه آزاد از ابتدای شهریورماه با جدیت موضوع ثبت نام دانشجویان جدیدالورود را در دستور کار خود قرار دهند. شورای گسترش همچنین مجوز جابجایی رشته ها در استان را صادر نموده که هیأت امناهای استانی باید برای این موضوع برنامه ریزی داشته باشند تا بموقع عمل نمایند.

لزوم ایجاد میز کار الکترونیک و دفاتر مجازی برای اساتید، رؤسای گروه ها و معاونان واحدها

رئیس دانشگاه آزاد با تأکید بر لزوم ایجاد میز کار الکترونیک و دفاتر مجازی برای اساتید، رؤسای گروه ها و معاونان واحدهای دانشگاهی، توضیح داد: ارتباط کنشگران دانشگاه با دانشجویان نباید در دوران کرونا قطع گردد، بلکه با ایجاد این دفاتر مجازی باید به سؤالات، دغدغه ها و نگرانی های دانشجویان و خانواده های آنها پاسخ داده گردد. به هیچ وجه فعالیت های جاری دانشگاه نباید متوقف گردد.

برنامه ریزی برای اجرای طرح تعاون و برگزاری کلاس های عملی، ارائه تسهیلات به دانشجویان به وسیله صندوق رفاه، ایجاد زیرساخت های اینترنتی مناسب، تأکید بر انجام دورکاری مؤثر کارکنان، نحوه جذب دانشجو براساس سوابق تحصیلی، تأکید بر قانون جامع مهارت آموزی در مدارس سما، تغییرنام آموزشکده های فنی به دانشکده مهارت و کارآفرینی، یاری به اشتغال فارغ التحصیلان، استقرار نظام هوشمند و یکپارچه داده از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین در این جلسه، مراسم تکریم کیوان مرادیان کوچکسرایی مدیرکل سابق اداره کل امور اداری و منابع انسانی و اقبال شاکری رئیس سابق مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد و معارفه سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه برگزار گردید.

در این مراسم، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد ضمن تشکر از زحمات و کوشش های مرادیان و دکتر شاکری در دوران مسئولیت در دانشگاه آزاد ، با اهدای لوح تقدیر، از آنها قدردانی و برای این دو مدیر سابق دانشگاه آزاد در سمت نمایندگی مجلس شورای اسلامی آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1138

به "تشکیل کمیته شهریه در استان ها، لزوم ایجاد میز کار الکترونیک و دفاتر مجازی برای پاسخگویی به دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته شهریه در استان ها، لزوم ایجاد میز کار الکترونیک و دفاتر مجازی برای پاسخگویی به دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید