تداوم آلودگی هوای مشهد برای پنجمین روز متوالی

به گزارش صبح مهریز، خبرنگاران/خراسان رضوی هوای مشهد برای پنجمین روز متوالی آلوده است و در حال حاضر کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

تداوم آلودگی هوای مشهد برای پنجمین روز متوالی

بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی مشهد بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه های سطح شهر میانگین شاخص کیفیت هوا در سه ساعت گذشته برای میانگین کل ایستگاه ها 105 و برای گروه های حساس ناسالم بوده است. کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته هم با عدد 119 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

در حال حاضر کیفیت هوا در تمام ایستگاه های سطح شهر در شرایط ناسالم برای تمام گروه ها قرار گرفته است و فقط در سه ایستگاه نخریسی، سجاد و چمن هوا سالم است. بیشترین بار آلودگی از ایستگاه لشگر با شاخص 142 گزارش شده و هوای این منطقه در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است. همچنین کمترین آلودگی از ایستگاه سجاد با شاخص 81 گزارش شده و هوای این منطقه در شرایط سالم قرار گرفته است.

این شرایط هوایی احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان را در پیش دارد. بر این اساس توصیه می شود که افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و بچه ها فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

چنانچه شاخص کیفیت هوا بین عدد 51 تا 100 باشد، کیفیت هوا زرد رنگ و سالم گزارش می شود. اگر این عدد بین 101 تا 150 و نارنجی رنگ باشد، کیفیت هوا ناسالم برای گروه های حساس شامل بچه ها، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار است.

کیفیت هوا زمانی به رنگ قرمز درمی آید که شاخص آن فراتر از عدد 150 رود؛ از این رو چنانچه شاخص کیفیت هوا بین عدد 151 تا 200 باشد، گفته می شود که هوا برای همه افراد ناسالم است.

همچنین هنگامی که شاخص قهوه ای رنگ شود و به بالاتر از عدد 300 برسد، کلیه افراد جامعه باید از قرار گرفتن در هوای آزاد خودداری و یا حتی الامکان شهر را ترک کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1820

به "تداوم آلودگی هوای مشهد برای پنجمین روز متوالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم آلودگی هوای مشهد برای پنجمین روز متوالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید