اکسون موبیل از طرح فناوری حذف کربن رونمایی می نماید

به گزارش صبح مهریز، اکسون موبیل از طرح فناوری حذف کربن برای نشان دادن تصویری سبز از فعالیت های این شرکت رونمایی می نماید.

اکسون موبیل از طرح فناوری حذف کربن رونمایی می نماید

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت اکسون موبیل بخشی را ایجاد نموده است که فناوری کاهش انتشار کربن این شرکت را تجاری سازی کند، زیرا این شرکت عظیم نفتی ایالات متحده آمریکا به دنبال افزایش فشار ازسوی سرمایه گذاران و فعالان محیط زیست، کوشش می نماید علیه تغییرات آب و هوایی کوشش کند.

این اقدام در حالی است که اکسون به دلیل نبرد نیابتی با برترین صندوق پوشش ریسک در کوشش است قابلیت های زیست محیطی خود را افزایش دهد، همچنین به دنبال انتخاب نامزدهایی برای هیئت مدیره این شرکت نفتی است و کوشش می نماید به سمت آینده ای متمرکز بر انرژی تجدیدپذیر حرکت کند.

اکسون موبیل توضیح داد که تا سال 2025 ، 3 میلیارد دلار در زمینه کاهش آلایندگی سرمایه گذاری می نماید و تا آن موقع میخواهد شدت انتشار گازهای گلخانه ای میدان نفتی خود را نسبت به سال 2016، 15 تا 20 درصد کاهش دهد.

این شرکت آمریکایی با اعلام اینکه راه چاره های کاهش فراوری کربن این شرکت ابتدا بر فرآیند تجمیع کربن متمرکز خواهد بود، توضیح داد: این شرکت در حال ذخیره سازی دی اکسیدکربن در غارهای زیرزمینی در امتداد سواحل خلیج ایالات متحده آمریکا و در میدان های گازی دریای شمال است.

سازمان ملل متحد عنوان نموده است که فناوری حذف کربن برای محدود کردن افزایش گرمایش زمین به مقدار حداکثر تا 1.5 درجه سانتیگراد و دستیابی به هدف آب وهوایی توافقنامه پاریس 2015 لازم است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1482

به "اکسون موبیل از طرح فناوری حذف کربن رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسون موبیل از طرح فناوری حذف کربن رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید