اردوغان: سه گانه مینسک فقط سلاح به ارمنستان فرستاده است

به گزارش صبح مهریز، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی ضمن تکرار حمایت از باکو در درگیری ها با ایروان، در واکنش به انتشار کاریکاتور های اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در فرانسه، گفت ذهن ماکرون احتیاج به درمان دارد.

اردوغان: سه گانه مینسک فقط سلاح به ارمنستان فرستاده است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در استادیوم قادر هاس به مناسبت هفتمین کنگره استانی حزب حاکم عدالت و توسعه به اظهارنظر درباره مسائل مختلف پرداخت.

او در مورد درگیری های منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی گفت: با برادرم (الهام) علی اف تلفنی صحبت کردم. در حال حاضر برادران ما در حال پیشروی به سمت مناطق اشغال شده و بازپس گیری آن ها هستند.

وی سپس بار دیگر بر موضع کشورش در حمایت همه جانبه از جمهوری آذربایجان در درگیری ها با طرف ارمنستانی بر سر این منطقه تاکید نمود.

اردوغان در ادامه گفت: این سه گانه مینسک تا به امروز چه کاری نموده است؟ سلاح به ارمنستان فرستاده است.

وی اضافه کرد: دلیل قرار دریافت ما در هر بحرانی در منطقه، کوشش ما برای مطالبه حقوق خود است که قرن هاست غصب شده است. ما به زمین هیچ کسی چشم نداریم.

رئیس جمهور ترکیه در بخشی از سخنانش به انتشار کاریکاتور های اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در فرانسه هم پرداخت و گفت: این آدم که نامش ماکرون است چه کاری با اسلام و مسلمانان دارد؟ مغز ماکرون احتیاج به درمان دارد.

وی تاکید نمود هر خصومتی با اسلام در اروپا، خصومت علیه مردم ترکیه است.

اخیرا اقدام یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتور های موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده ای در فرانسه داشته است.

در پی این اقدام، وزیر کشور فرانسه در اظهاراتی ضداسلامی از وجود بخش خاص برای محصولات حلال در فروشگاه های این کشور ابراز ناراحتی نموده بود.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در سخنانی از اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام (ص) حمایت نموده بود که این مسئله خشم محافل اسلامی را برانگیخت.

از سوی دیگر، بعضی روزنامه های فرانسوی اقدام به انتشار کاریکتاتور هایی موهن به پیامبر اسلام (ص) نموده بودند که این اقدام واکنش شدید محافل اسلامی را به همراه داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1234

به "اردوغان: سه گانه مینسک فقط سلاح به ارمنستان فرستاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: سه گانه مینسک فقط سلاح به ارمنستان فرستاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید