تور ترکیه بهمن: احتمال وضع تحریم های نو آمریکا علیه ترکیه در رابطه با مساله خرید سامانه اس، 400

به گزارش صبح مهریز، خبرگزاری خبرنگاران- آمریکا از احتمال تحریم های تازه علیه ترکیه در رابطه با مسالۀ خرید سامانه اس-400 روسی اطلاع داد.

تور ترکیه بهمن: احتمال وضع تحریم های نو آمریکا علیه ترکیه در رابطه با مساله خرید سامانه اس، 400

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه بهمن در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا در تبادل نظریی تلویزیونی با شبکه تلویزیون دولتی یونان با بیان اینکه خرید سامانه های اس-400 روسی از سوی ترکیه می تواند به روابط آنکارا و واشنگتن خدشه وارد آورد گفت خرید سلاح از روسیه به وسیله ترکیه می تواند موجب اجرایی شدن قانون کاتسا در خصوص ترکیه گردد و ممکن است مساله اعمال تحریم های دیگری علیه ترکیه هم مطرح گردد.

این مسئول آمریکایی در ادامه گفت: ما در هر فرصت و سطحی به ترکیه هشدار می دهیم از خرید سامانه های ضد موشکی اس-400 ویا هر تجهیزات نظامی دیگر از روسیه خودداری کند.

اظهارات رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در سفر هفتۀ گذشته با آمریکا در تبادل نظر با شبکه سی بی اس مبنی بر اینکه آمریکا در بجا آوردن تعهدات خود صادق نیست روابط آنکارا و واشنگتن را دچار تشنج کرد.

اردوغان اخیرا از احتمال خرید یک محمولۀ دیگر سامانۀ اس-400 از روسیه خبر داده بود که این مساله روابط متشنج میان آنکارا - واشنگتن را دو چندان نموده است.

رسانه های یونان در پی اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا در خصوص ترکیه گفت واکنش آمریکا به اظهارات رییس جمهور ترکیه در خصوص سامانه های اس-400 روسی می تواند زمینه ساز تحریم های جدیدی علیه ترکیه باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1836

به "تور ترکیه بهمن: احتمال وضع تحریم های نو آمریکا علیه ترکیه در رابطه با مساله خرید سامانه اس، 400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه بهمن: احتمال وضع تحریم های نو آمریکا علیه ترکیه در رابطه با مساله خرید سامانه اس، 400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید