اتاق ایران ، اصلاح قانون اتاق ایران با هدف تقویت بخش خصوصی

به گزارش صبح مهریز، خبرنگاران - طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی از سوی کمیته مشترک میان اتاق ایران، مرکز پژوهش های مجلس، کمیته بازرگانی کمیسیون مالی و نمایندگان وزارت صنعت، اصلاح و تکمیل خواهد شد.

اتاق ایران ، اصلاح قانون اتاق ایران با هدف تقویت بخش خصوصی

طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی از سوی کمیته مشترک میان اتاق ایران، مرکز پژوهش های مجلس، کمیته بازرگانی کمیسیون مالی و نمایندگان وزارت صنعت، اصلاح و تکمیل خواهد شد.

کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی امروز در نشستی که با حضور غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، محمد قاسمی رئیس مرکز پژوهشهای اتاق ایران و سید جواد زمانی معاون حقوقی و امور مجلس اتاق ایران برگزار گردید، طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی را آنالیز کرد.

پیشنهاد اصلاح قانون اتاق بازرگانی از سوی تعدادی از نمایندگان به طرح تبدیل شده است اما نمایندگان بخش خصوصی در اتاق ایران، مدت هاست که درخواست اصلاح قانون فعلی اتاق که در سال 1369 به تصویب رسیده است، را ارائه داده اند. در نشست امروز کمیسیون مالی نیز به پیشنهاد رئیس اتاق ایران، طرح اصلاح این قانون در دستور کار نهاده شد.

تمامی اظهارنظر کنندگان در این جلسه، بر ضرورت تقویت اتاق ایران به عنوان پرسابقه ترین و بزرگترین نماینده بخش خصوصی و حفظ هویت مستقل اتاق تاکید کردند.

بر اساس تصمیم کمیسیون مالی مجلس، وظیفه آنالیز جزئیات اصلاحیه قانون اتاق بازرگانی و تکمیل آن، به کارگروهی مشترک سپرده شد که اعضای آن را نمایندگانی از مرکز پژوهش های مجلس، مرکز پژوهش های اتاق ایران، کمیسیون مالی مجلس و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تشکیل می دهند.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون مالی مجلس نیز گفت: هدف از تصویب کلیات اصلاح قانون اتاق بازرگانی، ارتقاء توانمندی های بخش خصوصی و برطرف ضعف های موجود است لذا تمامی مواد طرح فعلی و همچنین پیشنهادهای آینده با این معیار سنجیده می گردد. طبق گفته وی مقرر شد جزئیات طرح پس از آنالیز در کمیته بازرگانی کمیسیون مالی در ابتدای سال 1400، در کمیسیون مالی رسیدگی گردد.

قانون فعلی اتاق بازرگانی در سال 1369 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در سال 1370 با تائید شورای نگهبان اجرایی شد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1511

به "اتاق ایران ، اصلاح قانون اتاق ایران با هدف تقویت بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق ایران ، اصلاح قانون اتاق ایران با هدف تقویت بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید