آموزش مربیان بهداشت مدارس برای اجرای طرح مدارس عاری از پوسیدگی، بیمه پایه دندان پزشکی در کشور تعریف شده است

به گزارش صبح مهریز، عضو انجمن دندانپزشکی گفت: بیمه پایه دندانپزشکی تعریف شده است، اما صندوق های بیمه گر خدمات را تحت پوشش خود قرار نمی دهند.

آموزش مربیان بهداشت مدارس برای اجرای طرح مدارس عاری از پوسیدگی، بیمه پایه دندان پزشکی در کشور تعریف شده است

محمد احمدی عضو انجمن دندانپزشکی کشور در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: روش های مختلفی برای ارتقای سلامت دهان و دندان طراحی شده است که به دلیل حمایت کم این طرح ها به خوبی اجرا نمی شود.

وی ادامه داد: پوسیدگی دندان بیشترین هزینه را به خانواده های ایرانی تحمیل می کند، به طور کلی حفظ و ارتقا بهداشت وظیفه دولت است.

ضرورت تداوم اجرای طرح پوسیدگی از دندان های گروه سنی 12 تا 20 سال

عضو انجمن دندانپزشکی کشور تاکید کرد: ارتقای سلامت دهان و دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها برای گروه سنی بین 6 تا 12 سال از سالیان قبل اجرا شده است و امروزه نوبت به گروه سنی بین 12 تا 20 سال رسیده است که دندان پوسیده نداشته باشند، ما باید برنامه ریزی دقیقی برای ارتقا سلامت دندان های مردم کشورمان انجام دهیم.

احمدی اظهار داشت: با همکاری وزارت آموزش پرورش و وزارت کشور مربیان بهداشت مدارس در راستای اجرای طرح مدارس عاری از پوسیدگی اموزش های لازم به مربیان و کارشناسان سلامت داده شده است.

وی اضافه کرد: ما باید در راستای رفع مسائل سلامت دهان و دندان نیرو های دندان پزشکی را به صحنه بیاوریم تا از تحمیل هزینه های گزاف به حوزه سلامت و کشور و خانواده ها پیشگیری شود.

عضو انجمن دندان پزشکی کشور گفت: طرح تحول در ابتدا باعث ایجاد موفقیت هایی در حوزه دندان پزشکی شده بود، اما به دلیل مسائل مالی این طرح دچار مسائلی شده است.

احمدی ادامه داد: بیمه پایه دندانپزشکی تعریف شده است، اما صندوق های بیمه گر خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش خود قرار نمی دهند.

باید پوسیدگی دندان ها را تحت پوشش بیمه قرار دهیم

وی اضافه کرد: ما در اولین مرحله باید پوسیدگی دندان ها را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و سپس درمان لثه و ایمپلنت ها را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

عضو انجمن دندان پزشکی کشور یادآوری کرد: وقتی که سطح درآمد خانواده ها بالا نباشد هزینه ای به معاینه دندان های خود اختصاص نمی دهند و همین مسئله سلامت دهان و دندان افراد تحت تاثیر قرار می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 263

به "آموزش مربیان بهداشت مدارس برای اجرای طرح مدارس عاری از پوسیدگی، بیمه پایه دندان پزشکی در کشور تعریف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش مربیان بهداشت مدارس برای اجرای طرح مدارس عاری از پوسیدگی، بیمه پایه دندان پزشکی در کشور تعریف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید