5 طرز تهیه چیپس خرمالو در آفتاب، فر، سولاردم، بخاری و شومینه

به گزارش صبح مهریز، چیپس خرمالو یکی از سالم ترین و خوشمزه ترین انواع چیپس میوه است که را در خود دارد و یکی از تنقلات سالم و مفید خانگی است. برای طرز تهیه چیپس خرمالو شما می توانید از بخاری یا فر بهره ببرید و یا این چیپس لذیذ را در فضای بیرون از خانه و بدون هیچ دستگاهی خشک کنید. در این مقاله از در می توانید با طرز درست کردن چیپس خرمالو به روش های مختلف آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص آماده کردن چیپس خرمالو پاسخ خواهیم داد.

5 طرز تهیه چیپس خرمالو در آفتاب، فر، سولاردم، بخاری و شومینه

طرز تهیه چیپس خرمالو در آفتاب

مواد لازم برای تهیه چیپس خرمالو

خرمالوی سالم و رسیده: به میزان لازم

مراحل طرز تهیه چیپس خرمالو در آفتاب

برای درست کردن چیپس خرمالو شما تنها به میزانی خرمالوی رسیده و سالم احتیاج دارید. سپس باید یکی از روش های خشک کردن خرمالو را انتخاب کنید و این میان وعده خوشمزه و سالم را آماده کنید. در ادامه می توانید با روش تهیه چیپس خرمالو در آفتاب آشنا شوید.

مرحله اول؛ برش دادن خرمالو

در اولین مرحله از طرز تهیه چیپس خرمالو باید خرمالو تازه و البته سفت و رسیده که هیچگونه زدگی نداشته باشد را انتخاب کنیم و با چاقو برش بدهیم. حواستان باشد که زیاد نازک برش نزنید و البته قطر خرمالوها نباید خیلی ضخیم هم باشد.

مرحله دوم؛ قرار دادن خرمالوها در سینی

بعد از این که خرمالوها را برش دادید، در این مرحله از طرز تهیه چیپس خرمالو باید آنها را در سینی دستگاه میوه خشک کن برای 8 الی 12 ساعت قرار دهید تا خشک شوند. که البته باید در این فاصله سینی های دستگاه را مرتب جا به جا کنید و خرمالوها را باید بعد از 5 ساعت برعکس کنید. تا سمت دیگرش هم خشک گردد.

مرحله سوم؛ نگهداری چیپس خرمالو

بعد از اینکه خرمالوها خشک شدند آنها را مرتب در کیسه فریزر قرار دهید و کیسه را گره بزنید و در یخچال بگذارید البته می توانید برای این منظور از ظرف درب دار بهره ببرید. در نظر داشته باشید که خرمالو کاملأ خشک نمی گردد و اندکی نرم است ولی جای هیچگونه نگرانی نیست چون زیاد حرارت باعث سیاهی خرمالوها می گردد و شبیه پاستیل می گردد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رب گوجه فرنگی بدون کپک و تیرگی

طرز تهیه چیپس خرمالو در فر

چیپس خرمالو را می توان در داخل فر هم خشک کرد برای این منظور فر را بر روی کمترین دما تنظیم می کنیم. کاغذ روغنى کف سینى فر می گذاریم و برش هاى میوه را بروی آن می چینیم. حدوداً 2 الى 3 ساعت زمان احتیاج داریم تا خرمالوها خشک شوند و بهتر است مرتب خرمالوها را چک کنید.

طرز تهیه چیپس خرمالو روی بخاری

در طرز تهیه چیپس خرمالو روی شوفاژ مثل روش تهیه میوه خشک ابتدا باید بر روی سینی صاف کاغذ روغنى بگذارید و برش هاى خرمالو را بر روى آن بچینید. سپس سینی را روى بخارى یا شوفاژ قرار می دهید . هر 2 ساعت یک بار خرمالوها را بر عکس کنید تا کاملا خشک شوند.

طرز تهیه چیپس خرمالو با شومینه

برای تهیه چیپس خرمالو روی شومینه ابتدا باید روی شومینه کاغذ روغنى یا فویل قرار دهید. سپس برش هاى خرمالو را در کنار هم روی کاغذ روغنی قرار می دهیم و هر 2 ساعت یک بار آنها بر عکس می کنیم تا هر دو طرف میوه خشک گردد.

طرز تهیه چیپس خرمالو در سولاردم

برای درست کردن چیپس خرمالو در سولاردم باید خرمالوهای برش خوردن را داخل سینی مخصوص سولاردم بچینید. سپس سینی را روی سه پایه کوتاه قرار دهید. حالا دستگاه را برای مدت 20 دقیقه با دمای 110 درجه روی حالت کانوکشن بگذارید تا خرمالوها خشک شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای توت فرنگی در 30 دقیقه

نکات مهم در هنگام تهیه چیپس خرمالو

*برای درست کردن چیپس خرمالو نباید از خرمالوهای خیلی رسیده و نرم بهره ببرید.

*به منظور ورقه کردن خرمالو می توانید از رنده ورقه کن بهره ببرید.

*در زمان چیدن خرمالوها داخل سینی به هیچ عنوان آن ها را روی هم قرار ندهید تا بعد از خشک شدن به هم نچسبند.

*برای نگهداری چیپس خرمالو می توانید آن را در ظرف در بسته و یا پلاستیک های زیپ دار بریزید و در یخچال قرار دهید تا سالم بمانند.

*می توانید چیپس خرمالو را برای مدت 1 سال در یخچال نگهداری کنید.

*در طرز تهیه چیپس خرمالو بهتر است از خرمالوهای فویو که میزان کوچک تری دارند، بهره ببرید.

*برای خشک کردن خرمالو در دستگاه میوه خشک کن باید خرمالوهای برش خورده را داخل دستگاه بچینید و سپس دستگاه را برای 8 تا 12 ساعت روشن کنید تا میوه کاملا خشک گردد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رب انار ملس و خوشمزه

سوالات متداول

روش نگهداری چیپس خرمالو چگونه است؟

برای نگهداری چیپس خرمالو می توانید آن را در ظرف در بسته و یا پلاستیک های زیپ دار بریزید و در یخچال قرار دهید تا سالم بمانند.

در طرز تهیه چیپس خرمالوی خانگی از چه روش هایی استفاده می گردد؟

برای تهیه چیپس خرمالو می توانید آن را در نور آفتاب تهیه کنید و یا برای درست کردن این چیپس از فر، شوفاژ یا بخاری، سولاردم، میوه خشک کن و شومینه یاری بگیرید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2171

به "5 طرز تهیه چیپس خرمالو در آفتاب، فر، سولاردم، بخاری و شومینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 طرز تهیه چیپس خرمالو در آفتاب، فر، سولاردم، بخاری و شومینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید