گروهی از برنامه نویسان شرکت اپل را به چالش کشیدند ، درخواست مجوز برنامه نظارت والدین بر رفتارهای مجازی بچه ها

به گزارش صبح مهریز، یکی از برنامه های مهم شرکت اپل که بسیار زود از گردونه برنامه های این شرکت خارج شد، برنامه های مذکور، برنامه های نظارت بر تلفن های همراه و فعالیت های مجازی بچه ها بود. این برنامه ها با وجود استقبال بالای والدین از فروشگاه اپ استور حذف شد. اکنون گروهی از برنامه نویسان تقاضای نسخه ای تازه از API را برای توسعه این برنامه به شکل مستقل مطرح نموده اند.

گروهی از برنامه نویسان شرکت اپل را به چالش کشیدند ، درخواست مجوز برنامه نظارت والدین بر رفتارهای مجازی بچه ها

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گروهی متشکل از 17 برنامه نویس، از اپل درخواست نموده اند راهی برای ادامه برنامه های کنترل والدین بر بچه ها ارائه کند. این اقدام در شرایطی رخ می دهد که اپل مجوز برنامه نظارتی رسمی خود را حذف نموده است.

اپل پیش از این در خصوص حذف برنامه های مذکور گفته بود که علت این تصمیم رقابتی نیست و صرفا به این علت این کار را انجام داده که بعضی از برنامه های نظارتی می توانست به عنوان برنامه های جاسوسی یا مدیریت تلفن همراه عمل کند. توسعه دهندگان فعلی اپل تصمیم گرفتند پس از آن که با محدودیت های برنامه از سوی اپل روبرو شدند، اقدام به طراحی برنامه اختصاصی محبوب خود نمایند.

نیویورک تایمز در ابتدای ماه آوریل در خصوص سرکوب برنامه های نظارتی گزارش داد اما اپل به این داستان پاسخ داد و گفت که این برنامه ها را حذف نموده است اما نه به علت تهدید رقابتی بلکه به علت استفاده از یک نوع نرم افزاری به نظر می رسد بیش از حد برای مصرف نمایندگان محدودیت ایجاد می نماید؛ برنامه هایی که برنامه های مدیریت تلفن همراه یا MDM نامیده می شوند.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2197

به "گروهی از برنامه نویسان شرکت اپل را به چالش کشیدند ، درخواست مجوز برنامه نظارت والدین بر رفتارهای مجازی بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروهی از برنامه نویسان شرکت اپل را به چالش کشیدند ، درخواست مجوز برنامه نظارت والدین بر رفتارهای مجازی بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید