نگاهی به مودم ایرانسل FTTH L1؛ دومین مودم فیبر نوری ایرانسل

به گزارش صبح مهریز، ایرانسل از دومین مودم فیبر نوری خود به نام FTTH L1 رونمایی کرد؛ با همان قیمت و بسته های اینترنت مودم فیبر نوری ولی ظاهری متفاوت!

نگاهی به مودم ایرانسل FTTH L1؛ دومین مودم فیبر نوری ایرانسل

حدود دو هفته است مودم فیبر نوری ایرانسل FTTH L1 با قیمت 2,208,100 تومان به همراه بسته اینترنت 30 روزه 50 گیگابایت (قیمت بسته 90 هزار تومان) در سایت ایرانسل موجود شده است.

اولین مودم فیبر نوری ایرانسل به نام FTTH H1 هم همین قیمت و بسته اینترنت را دارد ولی از نظر شرکت سازنده، چیپ ست و بعضی مشخصات، از زمین تا آسمان متفاوت هستند.

مودم FTTH L1 به گفته خود ایرانسل، ساخت برند گمنامی به نام Eltex و مدل NTU-RG-5421G-WAC است در حالی که مودم FTTH H1 ساخت هواوی و مدل HG8145V5 است که در بازار مودم های فیبر نوری نسبتا معروف و خوش نام محسوب می گردد.

از نظر مشخصات و قابلیت ها، این دو مودم به یکدیگر نزدیک هستند و شاید برای کاربر فیبر نوری، چندان تفاوت محسوسی وجود نداشته باشد.

با هم نگاهی به مشخصات و ویژگی های مودم ایرانسل FTTH L1 می اندازیم:

مشخصات مودم ایرانسل FTTH L1

همان طور که اشاره شد؛ مودم FTTH L1 در اصل مودم Eltex NTU-RG-5421G-WAC است. یک برند روسی سازنده تجهیزات شبکه و مودم های ONT و GPON که حالا برای اولین بار است یک مودم از آن وارد بازار ایران می گردد.

مودم NTU-RG-5421G-WAC یا FTTH L1 یک است که از حداکثر سرعت 2488 مگابیت برای دانلود و 1244 مگابیت برای آپلود پشتیبانی می نماید.

این مودم دارای یک کانکتور فیبر نوری SC/APC است و می تواند کابلی تا 20 کیلومتر را پشتیبانی کند. بعلاوه، 4 درگاه شبکه اترنت گیگابیتی RJ-45، یک درگاه FXS برای تلفن اینترنتی و دو درگاه USB 2.0 دارد.

وای فای دو بانده AC1200 با حداکثر سرعت 866 مگابیت روی فرکانس 5 گیگاهرتز و 300 مگابیت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز، پشتیبانی از 32 کاربر به طور همزمان و مدولاسیون 256، یکی دیگر از مشخصات شاخص مودم FTTH L1 هستند.

پردازنده این مودم از شرکت ریلتکس مدل RTL9607C است.

طراحی و ظاهر مودم FTTH L1 ایرانسل

دومین مودم فیبر نوری ایرانسل، از نظر ظاهری با مدل قبلی خیلی فرق دارد. مودم FTTH L1 کوچک تر، جمع و جورتر، بدون آنتن خارجی و بیشتر شبیه به یک مودم همراه است.

ایرانسل تصمیم گرفته مودم دوم GPON خود را در رنگ سیاه وارد بازار ایران کند؛ در صورتی که در بازارهای جهانی رنگ سفید آن هم موجود است.

مانند همواره، لوگوی ایرانسل روی پنل جلویی مودم حک شده و البته لوگوی شرکت Eltex نیز دیده می گردد و در وسط پنل رویی است.

مودم در مقایسه با مودم های فیبر نوری، خیلی باریک است و فقط 32 میلی متر ضخامت دارد. طول و عرض آن هم به ترتیب 187 و 120 میلی متر است.

با یک آداپتور 12 ولت 2 آمپر عرضه می گردد و حداکثر مصرف انرژی آن 15 وات است.

در جلو، چراغ های LED چینش شدند و در پشت، درگاه های ارتباطی به همراه کلید روشن/خاموش، درگاه های USB، درگاه های LAN، کانکتور GPON و سوکت آداپتور را می بینیم. در بخش سمت راست مودم نیز کلیدهای ریست، WPS و وای فای قرار دارند.

سراسر مودم در نمای رویی، کناره ها، پشت و زیر مودم، سوراخ ها و طراحی مشبک مانندی را شاهد هستیم تا مودم حداکثر جریان هوا را بتواند تهویه نموده و دمای داخل باکس را کاهش دهد.

قیمت و بسته های اینترنت فیبر نوری ایرانسل

شما اگر بخواهید مودم فیبر نوری ایرانسل L1 را با بسته اولیه بخرید؛ قیمت از 2/208 میلیون تومان برای بسته 30 روزه 50 گیگ آغاز می گردد.

قیمت این مودم تا 2 میلیون و 500 هزار تومان با بسته 250 گیگ 30 روزه می رود (با در نظر گرفتن هزینه نصب رایگان).

ایرانسل اعلام نموده تا خاتمه آذرماه هزینه نصب و راه اندازی سرویس اینترنت FTTH این شرکت در شهرهایی مشمول (فعلا فقط شهر آمل)، رایگان خواهد بود.

پیش تر، که فعلا از آن صرف نظر نموده است.

تصویر زیر مربوط به چند ماه پیش و آغاز ارائه اینترنت فیبر نوری از سوی ایرانسل است که نشان می دهد 2 میلیون تومان هزینه نصب دریافت می شد:

مودم های فیبر نوری دو بانده بازار از برنده های هواوی و فایبرهوم یا زایکسل نیز همین حدود قیمتی 1.5 تا 2 میلیون تومان و کمی بیشتر را دارند.

البته، شما می توانید کمی پول بیشتری بدهید و از بازار، یکی از را انتخاب کنید که سریع تر و به روزتر هستند.

همه مودم های GPON می توانند با اینترنت فیبر نوری ایرانسل کار نمایند و سازگار هستند و تفاوتی نمی نماید مودم را از خود ایرانسل تهیه کنید یا از بازار بخرید.

به احتمال زیاد، ایرانسل مشترک فیبر نوری را وادار می نماید یکی از مودم های FTTH H1 یا FTTH L1 را خریداری کند.

قصد خرید مودم فیبر نوری دارید؛ راهنمای خرید زیر را هم نگاهی بیندازید بد نیست:

  • چند نکته مهم پیش از خرید مودم فیبر نوری

منبع: شبکه چی
انتشار: 7 آبان 1402 بروزرسانی: 7 آبان 1402 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2312

به "نگاهی به مودم ایرانسل FTTH L1؛ دومین مودم فیبر نوری ایرانسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مودم ایرانسل FTTH L1؛ دومین مودم فیبر نوری ایرانسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید