محدودیت اعزام همراه به بازی های اسلامی، حضور با تیم های دوم!

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران، ترکیه که میزبان بازی های کشورهای اسلامی است برای برگزاری پنجمین دوره این بازی ها با توجه به ادامه پاندمی کرونا در دنیا، دستورالعمل های ویژه ای را مصوب نموده است که قاعدتاً در راستای حفظ سلامت ورزشکاران و دیگر افراد درگیر در این بازی ها خواهد بود اما بعضاً باعث بسته شدن دست و پای مسئولان کاروان کشورها در چیدمان دلخواه ترکیب اعزامی می گردد.

محدودیت اعزام همراه به بازی های اسلامی، حضور با تیم های دوم!

مثلاً اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی برگزارنمایندگان بازی های کشورهای اسلامی، تعداد همراهان در کاروان هر کشور نسبت به ادوار دیگر کاهش پیدا نموده است و همین محدودیت انتخاب ترکیب کادر فنی در بعضی رشته های کشورمان را به چالش می کشد.

کاهش تعداد همراهان تا سقف 25 درصد

اصغر رحیمی سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی های کشورهای اسلامی در مصاحبه با خبرنگاران در این زمینه گفت: برگزارنمایندگان بازی ها حضور همراه اعم از مربی و سرپرست در این قونیه را به شدت محدود نموده اند. پیش از این نسبت همراهان برای هر رشته تقریباً 45-40 درصد نسبت به کل ورزشکاران بود اما برای بازی های کشورهای اسلامی تعداد همراهان برای هر تیم و رشته ای تا سقف 25 درصد مجاز شده است. با این اوصاف مثلاً اگر در کشتی ما 8 ورزشکار داشته باشیم فقط اجازه اعزام 2 همراه با آنها را داریم که یکی از آنها می تواند مربی باشد و دیگری سرپرست.

پیگیری موضوع در قونیه

سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی های کشورهای اسلامی با اشاره به سفری که در روزهای پایانی سال به ترکیه و به منظور شرکت در نشست مشترک سرپرست کاروان دیگر کشورها خواهد داشت، اعلام کرد: می دانیم که چنین دستور العملی به خاطر کرونا و رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی است اما واقعاً عمل به آن در بعضی رشته ها سخت است. حتماً نشست ترکیه این موضوع و مسائل مربوط به آن را مطرح می کنیم. اجرای این طرح برای بعضی رشته ها ممکن است اما در بعضی رشته ها واقعاً احتیاج به حضور همراهان بیشتر داریم.

انجام ثبت نام اولیه کاروان ایران

رحیمی در بخش دیگری از این مصاحبه در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای اعزام کاروان به بازی های کشورهای اسلامی با توجه به مصوب شدن اعزام 16 رشته گفت: در حال اجرا ثبت نام اولیه ورزشکاران هستیم. این مرحله از نام نویسی را با حداکثر تعداد ورزشکار در رشته های مصوب انجام می دهیم اما نهایی کردن اعزام آنها را منوط به برابر کردن شرایط آینده شأن با مصوبات خودمان می کنیم.

تاکید بر مصوبه ویژه رشته های رکوردی

وی در این زمینه با یادآوری مصوبه ای که برای اعزام ورزشکاران فعال در رشته های رکوردی ملاک کار قرار گرفته است، توضیح داد: طبق این مصوبه دست یابی به رکورد مدال طلا در دوره پیشین بازی ها ملاک اعزام است. بنابراین در رشته های رکوردی مانند دوومیدانی، قایقرانی، تیروکمان و … ترکیب تیم اعزامی بر این اساس چیده می گردد و از حالا مشخص نیست اما در بعضی رشته ها مانند تکواندو، کشتی اعزام تیم با ترکیب کامل قطعی است.

نسبت به بانوان نگاه حمایتی داریم

سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی های کشورهای اسلامی با تاکید بر اینکه طبق سیاست اتخاذ شده در کمیته ملی المپیک برای حضور در این بازی ها نگاه حمایتی به ورزش بانوان خواهیم داشت، گفت: اعزام 16 رشته به بازی ها مصوب شده که 13 رشته شامل بانوان هم می گردد. در خصوص بانوان و اعزام شأن به ترکیه اجرای مصوبات با کمی ملاحظه صورت می گیرد مثلاً اینکه در خصوص رشته های رکوردی، حد نصاب هم مدال نقره هم قابل پذیرش است.

بعضی رشته با تیم دوم به قونیه سفر می نمایند

سال آینده بعضی رشته ها همزمان با بازی های اسلامی درگیر آماده سازی برای بازی های آسیایی و مسابقات آسیایی یا جهانی مربوط به رشته خود هم هستند. با توجه به این ترافیک اعزام، چه تأکیدی بر اعزام کیفی تیم ها به ترکیه شده است؟ رحیمی در پاسخ به این پرسش گفت: آنچه مسلم است اعزام کیفی مد نظر است اما در بعضی رشته ها به خاطر تقویم مسابقاتی که دارند ناچار به نگاه متفاوت هستیم. در کل بعضی رشته ها با تیم اصلی به بازی های کشورهای اسلامی اعزام می شوند اما در بعضی رشته ها ناچار به اعزام تیم های دوم هستیم.

نهایی شدن ترکیب حدودی کاروان ایران تا هفته آینده

رحیمی با بیان اینکه تا هفته آینده ترکیب حدودی کاروان ایران برای اعزام به قونیه مشخص می گردد، اعلام کرد: البته نهایی شدن ترکیب کاروان ایران زمانی به نتیجه می رسد که در رشته های رکوردی، ورزشکاران مشخص شرایط شده باشند. به طور مثال در دوچرخه سواری خردادماه سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تاجیکستان برگزار می گردد. رکوردهای به دست آمده در همان رقابت ها ملاک خواهد بود.

شاید پیش بینی مدال تغییر کند

وی با اشاره به اینکه پیش از این کسب 90 مدال در ترکیه پیش بینی شده بود، توضیح داد: این پیش بینی بر اساس ارزیابی اولیه از شرایط رشته ها و اعزام ورزشکاران شأن است، اینکه این رقم دستخوش تغییراتی گردد اصلاً بعید نیست. پیش بینی دقیق تر را در آستانه اعزام به بازی ها خواهیم داشت.

مشخص پاداش برای مدال آوران

به گفته سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی، برای مدال آوران این بازی ها قطعاً پاداش درنظر گرفته خواهد شد. هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک و ستاد عالی در خصوص این پاداش تصمیم گیرنده خواهند بود.

پنجمین دوره بازی های کشورهای اسلامی طی روزهای 18 تا 27 مرداد سال به میزبانی قونیه ترکیه برگزار خواهد شد. این دوره بازی ها در 19 رشته برگزار می گردد اما با تصویب ستاد عالی، کاروان ایران در 16 رشته ورزشکار اعزامی خواهد داشت.

تنیس روی میز، تیروکمان، دوومیدانی، کیک بوکسینگ، جودو، بسکتبال، تکواندو، کاراته، والیبال، هندبال، وزنه برداری، دوچرخه سواری و شمشیربازی (مردان و بانوان) همراه با کشتی، شنا و ژیمناستیک (مردان) رشته های اعزامی به بازی های کشورهای اسلامی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2043

به "محدودیت اعزام همراه به بازی های اسلامی، حضور با تیم های دوم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت اعزام همراه به بازی های اسلامی، حضور با تیم های دوم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید