عکس العمل وزارت راه به ساخت میکرو آپارتمان در تهران ، مسکن 25 متری ربطی به طرح های دولت ندارد

به گزارش صبح مهریز، در پی طرح موضوع مسکن 25 متری از سوی یک مجموعه انبوه سازی، وزارت راه و شهرسازی اعلام نمود که چنین برنامه ای در دستور کار این وزارتخانه نیست. شهرداری تهران هم از عدم صدور مجوز ساخت برای چنین پروژه ای اطلاع داد اما مسئول اجرای این ایده درباره واکنش ها به طرح خود توضیحاتی ارائه کرد.

عکس العمل وزارت راه به ساخت میکرو آپارتمان در تهران ، مسکن 25 متری ربطی به طرح های دولت ندارد

به گزارش خبرنگاران، برنامه یک مجموعه انبوه سازی بخش خصوصی برای ساخت مسکن 25 متری با واکنش های مثبت و منفی در جامعه همراه شد؛ گروهی از مخاطبان اخبار، ساخت چنین واحدهایی را به آلونک و قفس تشبیه نموده و این نوع آپارتمان ها را منجر به کاهش کیفیت زندگی دانستند. در سوی مقابل بعضی با استناد به اجرای چنین طرح هایی در سایر کشورهای دنیا، فراوری میکرو آپارتمان را در تعادل بخشی به بازار مسکن موثر عنوان کردند.

مسئولان دولتی و مدیریتی شهری در قبال این طرح عکس العمل نشان دادند. هادی عباسی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت واحدهای کوچک مقیاس 25 متری در دستور کار این وزارتخانه نیست گفت: مسکن های کوچک سیاست شکست خورده در دنیا و ایران است و در سال های که این طرح ها در کشور مطرح می شد، به هیچ عنوان به حل مسئله مسکن کمکی نکرد.

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران هم از عدم صدور پروانه ساخت برای پروژه میکرو آپارتمان 25 متری سخن گفت.

در این زمینه مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران به عنوان مسئول اجرای این طرح گفت: طرح مسکن مالی اتحادیه تعاونی های عمرانی یک ایده پردازش شده در بخش تعاون و محصول این اتحادیه بوده و هیچ ارتباطی با طرح های مسکن دولت در وزارت راه و شهرسازی ندارد. بنابراین تکذیب یا تأیید این موضوع در وزارت راه و شهرسازی برایمان قابل درک نبوده و نیست.

خشایار باقرپور درباره اعلام موضوع عدم صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری تهران نیز اعلام کرد: در هیچ گزارش و مصاحبه ای از صدور پروانه ساختمان به وسیله شهرداری تا این مرحله صحبت به میان نیاورده ایم. به عنوان یک مجموعه فعال در صنعت ساختمان به ضوابط صدور پروانه های ساختمانی آشنایی داریم و نکته مغفول در این میان، ابتکار اتحادیه در استفاده از موازین صدور پروانه ساختمان با کاربری هتل آپارتمان بوده است. در شرایط فعلی و منطبق بر ضوابط مندرج در طرح تفصیلی شهر تهران، برای احداث واحدهای آپارتمانی با متراژ 25 متر، تنها روش موجود توسل به استفاده از این ساختار می باشد که هیچ منعی برای این اتحادیه ایجاد نمی کند.

باقرپور پیش از آن نیز با بیان اینکه ایده ساخت مسکن مالی به زودی در مرکز اجرایی می گردد گفته بود: پس از مطالعات تقریبا 2.5 ساله بر روی طرح مسکن مالی در روزهای آینده قرارداد اولین پروژه در این قالب در منطقه 19 شهرداری تهران منعقد و طی هفته های آینده به عملیات اجرایی می رسد. مساحت زمین این طرح 11 هزار متر مربع است که حدود 1800 واحد با مساحت 25 تا 35 متر با هزینه کمتر از یک میلیارد تومان به ازای هر واحد احداث و به صورت مبله با اثاثیه کامل تحویل متقاضیان می گردد.

با این اوصاف مواضع دستگاه ها، ارگان ها و بخش های دخیل در این بخش به صورت شفاف مطرح شده و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا طرح مسکن مالی یا میکرو آپارتمان آنطور که پیشنهاد دهنده این برنامه اعلام نموده در هفته های آینده به مرحله اجرا می رسد یا خیر.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 21 شهریور 1402 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2305

به "عکس العمل وزارت راه به ساخت میکرو آپارتمان در تهران ، مسکن 25 متری ربطی به طرح های دولت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس العمل وزارت راه به ساخت میکرو آپارتمان در تهران ، مسکن 25 متری ربطی به طرح های دولت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید