طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر، سریع و آسان

به گزارش صبح مهریز، لازانیا رولی ساده ترین راه برای پخت لازانیا با همان پرکننده های خوشمزه مثل گوشت چرخ نموده و انواع پنیر است. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه لازانیا ساده بدون فر را مرور نموده بودیم و در ادامه طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر را آنالیز می کنیم.

طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر، سریع و آسان

مواد لازم برای تهیه لازانیا رولی بدون فر

  • ورق لازانیا 10 عدد
  • گوشت چرخ نموده 200 گرم
  • قارچ 150 گرم
  • فلفل دلمه ای 1 عدد
  • رب 1 قاشق چایخوری
  • پنیر چدار 5 ورق
  • نمک و فلفل سیاه و آویشن و پاپریکا یک قاشق چایخوری
  • پودر سیر نصف قاشق چایخوری
  • پنیر پیتزا به اندازه لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

  • آرد 1 قاشق
  • کره 2 قاشق
  • شیر 1 لیوان
  • نمک و ادویه به اندازه لازم

طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر

1. آماده کردن مایه میانی

در اولین مرحله از طرز تهیه لازانیا رولی درست مثل طرز تهیه لازانیا با مرغ رستورانی بدون فر ابتدا پیاز را خرده نموده و در ماهیتابه که روغن ریخته اید، سرخ کنید. وقتی پیاز طلایی شد گوشت چرخ نموده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگش کاملا عوض گردد.

در نهایت نمک و همه ادویه ها را اضافه کنید. حالا در ادامه قارچ و فلفل دلمه ای خرده شده را اضافه کنید و تفت دهید و وقتی نرم شدند رب را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

2. آبکش کردن لازانیا

در یک قابلمه مناسب آب، روغن و نمک بریزید و بگذارید جوش آید بعد ورقه های لازانیا را به مدت 3 تا 4 دقیقه داخلش بریزید و بگذارید کمی نرم شوند بعد آن ها را به آرامی آبکش کنید.

3. تهیه سس بشامل

در این مرحله از طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر نوبت آن رسیده که سس بشامل را آماده کنید. برای تهیه سس بشامل یه قاشق کره را در ماهیتابه آب کنید بعد 2 قاشق آرد را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک دست شوند.

در نهایت یک لیوان شیر را کم کم اضافه کنید تا مواد کاملا یک دست شوند سپس اندازهی ادویه مناسب از جمله نمک، فلفل، پودر سیر را اضافه کنید. اگر دوست داشتید می توانید اندازهی پنیر پارمسان یا خامه هم به این ترکیب اضافه کنید. فوت و فن های آماده سازی سس بشامل را در کتاب کاله بخوانید.

4. آماده کردن رول ها

اکنون زمان آن رسیده که رول های لازانیا را آماده کنید برای این کار یک ورق از لازانیا را صاف روی سطح صاف بگذارید و ابتدا یک لایه از سس بشامل رویش بمالید بعد یک لایه از مخلوط گوشت بریزید و یک نصفه ورقه پنیر چدار بگذارید و لازانیا را رول کنید. این کار را تا اتمام ورقه های لازانیا ادامه دهید.

5. پخت لازانیا رولی در قابلمه

در آخرین مرحله از طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر باید کف قابلمه مد نظرتان برای پخت لازانیا یک لایه سس بشامل بریزید و بعد رول های آماده شده را بچینید. در نهایت یک لایه نازک دیگر از سس بشامل را روی رول ها بریزید و بعد پنیر پیتزا را روی رول بریزید و در ماهیتابه را بگذارید تا به مدت 35 تا 40 دقیقه با حرارت کم بپزند.

نکات تکمیلی برای تهیه لازانیا رولی

تهیه لازانیای رولی بدون فر کار نسبتا ساده ای است که حاصل کار هم غذایی خوشمزه و بسیار مجلسی است پس حتما با پخت این غذا سفره های غذای خود و خانواده را رنگارنگ کنید.

تهیه لازانیا رولی بدون سس بشامل

اگر فرصت ندارید و می خواهید لازانیای رولی بدون فر خود را بدون سس بشامل درست کنید می توانید به جای سس بشامل اندازهی سس قرمز که ترکیبی از رب و پیاز سرخ نموده و حتی کمی گوشت چرخ نموده است آماده کنید یا حتی گوشت را هم حذف کنید و آن را با نمک و فلفل و ادویه مناسب مزه دار کنید.

تهیه لازانیا در ماهیتابه دو طرفه یا در ظرف پیرکس بدون فر

برای تهیه لازانیا رولی بدون فر می توانید هم از ماهیتابه معمولی بهره ببرید، هم آن را در ماهیتابه دوطرفه بریزید پس بسته به سلیقه خود انتخاب کنید. اما اگر از ظرف پیرکس استفاده می کنید باید دقت داشته باشید که باید ظرف پیرکس را در قابلمه ای که داخلش سه پایه گذاشته اید و آب جوش ریخته اید بگذارید تا لازانیا با بخار آب و در حرارت میانه بپزد.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 4 دی 1402 بروزرسانی: 4 دی 1402 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2319

به "طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر، سریع و آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر، سریع و آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید