برگزاری همایش پروین اعتصامی در روز کتاب

به گزارش صبح مهریز، جواد وند نوروز در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به اینکه این همایش 26 آبان به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی و با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی،شخصیت های مهم ملی و منطقه ای و سفرای کشورهای مختلف برگزار می شود، تاکید کرد: این همایش با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و بنیاد مقبره الشعرای استاد شهریار برپا می شود و برگزاری مشترک این همایش کمک بزرگی به عرصه فرهنگ و علم کشور خواهد کرد.

برگزاری همایش پروین اعتصامی در روز کتاب

رئیس شورای سیاستگذاری همایش پروین اعتصامی با اشاره به اینکه این رویداد دارای درجه بین المللی و پژوهشی ISC از پایگاه استتادی علوم جهان اسلام است، گفت: بیش از 200 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده و پایان مهر ماه آخرین مهلت ارسال آثار است. تا به امروز ارسال کنندگان مقاله علاوه بر ایران، از کشورهای حوزه خلیج فارس، ایتالیا و دو کشور از قاره آفریقا بوده اند.

وندنورور هدف از برپایی این همایش را شناساندن آخرین دستاوردهای پروین شناسی، راه اندازی دبیرخانه دائمی، فراهم سازی بستر مناسب برای تحقیقات علمی و پژوهشی پروین شناسی، زمینه سازی برای جلب توجه جامعه علمی به ضرورت تولید محتوای ادبی و پروین شناسی و نیز تبیین جایگاه بانوان در حوزه علوم انسانی به ویژه ادبیات فارسی بیان کرد.

وی گفت: اشعار پروین مملو از پیام های ناب اجتماعی و سیاسی برای ارتقای زندگی انسان هاست و می توان وی را یکی از بزرگ ترین شاعران تاریخ ادب فارسی دانست.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 شهریور 1402 بروزرسانی: 17 شهریور 1402 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2304

به "برگزاری همایش پروین اعتصامی در روز کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری همایش پروین اعتصامی در روز کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید