ببینید ، مکرون یک دقیقه برای رئیسی منتظر ماند ، چهره ایرانی که پیش از رئیسی با مکرون ملاقات کرد

به گزارش صبح مهریز، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ساعتی پیش با امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه ملاقات و مذاکره کرد. رئیسی حدود یک دقیقه مکرون را منتظر گذاشت. در این فاصله مکرون با امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران مصاحبه کرد.

ببینید ، مکرون یک دقیقه برای رئیسی منتظر ماند ، چهره ایرانی که پیش از رئیسی با مکرون ملاقات کرد

به گزارش خبرنگاران، رئیس جمهور ایران در ملاقات همتای فرانسوی گفت: ایران آماده دستیابی به یک توافق عادلانه و پایدار است. سطح همکاری ها و روابط ایران و فرانسه قابل ارتقاء است. اروپا باید در عمل نشان دهد که سیاستهای آن مستقل است و تابع خواست و سیاست آمریکا نیست. با وجود خروج یکجانبه آمریکا از توافق و خسارات ناشی از آن، خواسته جمهوری اسلامی برای دریافت تضمین های اطمینان بخش یک خواسته کاملاً معقول و منطقی است. رویکرد آژانس به مسائل باید فنی و به دور از فشارها و القائات دیگران باشد و ما معتقدیم بدون مختومه شدن پرونده های ایران، دستیابی به توافق امکان پذیر نیست.

مکرون، رئیس جمهور فرانسه در این ملاقات هم گفت: ایران و آژانس با همکاری یکدیگر قادر به حل پرونده های موجود هستند و ما در این زمینه فشار سیاسی به آژانس وارد نخواهیم کرد. می توانیم بر روی توسعه روابط دوجانبه و مسائل مالی و منطقه همکاری های خود را افزایش دهیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2156

به "ببینید ، مکرون یک دقیقه برای رئیسی منتظر ماند ، چهره ایرانی که پیش از رئیسی با مکرون ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، مکرون یک دقیقه برای رئیسی منتظر ماند ، چهره ایرانی که پیش از رئیسی با مکرون ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید