استفاده از ظرفیتهای گردشگری زنجان برای جذب گردشگر و ایجاد اشتغال پایدار لازم است

به گزارش صبح مهریز، میراث آریا/ براساس خبرهای واصله، استفاده از ظرفیتهای گردشگری زنجان برای جذب گردشگر و ایجاد اشتغال پایدار لازم است.

استفاده از ظرفیتهای گردشگری زنجان برای جذب گردشگر و ایجاد اشتغال پایدار لازم است

سید سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی و معاون توریستی استان زنجان گفت: استان زنجان با وجود منابع غنی و بسیار در زمینه بناهای تاریخی یکی از استانهای نمونه توریستی است که سالانه مسافران و توریستان زیادی را از گوشه و کنار جهان جذب می نماید. افزایش اندازه ماندگاری مسافران در استان یعنی به ثمر رسیدن تلاشها برای تبدیل سلطانیه از معبر به مقصد برای توریستی است.

صفوی توضیح داد: شهرستان سلطانیه ظرفیت بالایی در زمینه توریستی دارد، لذا بایستی با بازسازی هرچه بیشتر خانه های قدیمی و افزایش اقامتگاه های سنتی از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد. به همین منظور تسهیلات و مشوق های سرمایه گذاری توریستی شامل تسهیلات کم بهره و معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاران این بخش در نظر گرفته می گردد.

او در بازدید از تاسیسات توریستی شهرستان سلطانیه اضافه کرد: باید به بحث آموزش و فرهنگ سازی در جوامع محلی برای نشر و تأثیرپذیر کردن فرهنگ بومی به توریست داخلی و خارجی و ایجاد احساس رضایت در توریست تأکید کرد.

صفوی در بازدید از اقامتگاه سنتی خان یاور گفت: در تلاشیم با برطرف مسائل این مجموعه که در فضایی به مساحت 1700 مترمربع اجرا شده، آن را به عنوان یک الگوی پیروز تبدیل خانه تاریخی به تاسیسات اقامتی معرفی کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2151

به "استفاده از ظرفیتهای گردشگری زنجان برای جذب گردشگر و ایجاد اشتغال پایدار لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیتهای گردشگری زنجان برای جذب گردشگر و ایجاد اشتغال پایدار لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید